رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ‌داران گوشتی کشور با بیان اینکه تولید کنندگان مرغ همچنان در حال زیاندهی هستند، گفت: تولید مازاد مرغ در کشور ماهانه بین 20 تا 30 هزار تن است در حالیکه ما از ابتدای سال تاکنون حدود 20 هزار تن مرغ صادر کرده‌ایم.

محمد یوسفی با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ همچنان در حال زیاندهی هستند، اظهار داشت: نتیجه این امر عقب نشینی تولیدکنندگان و آسیب دیدن صنعت در آینده است.

وی، قیمت تمام شده تولید مرغ زنده را حداقل بین 4500 تا 4600 تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون قیمت فروش آن 3600 تومان است و مرغداران در هرکیلوگرم تولید 1000 تومان زیان می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه قیمت مرغ گوشتی در نقاط مختلف متفاوت است، میانگین قیمت آن را حدود 5 هزار تومان عنوان کرد و افزود: صادرات به همان روال قبلی انجام می‌شود و هنوز مشوق صادراتی به کسی تعلق نگرفته است و اگر این مشوق نباشد، ما باید همچنان با زیان صادرات انجام دهیم.

وی در مورد صادرات به روسیه با بیان اینکه فاکتور اصلی این کار نیز اعطای مشوق صادراتی است، گفـت: نکته مهمی که در این میان وجود دارد، آن است که ما توان رقابت با کشورهایی مانند ترکیه و برزیل را نداریم، هزینه حمل و نقل از اینجا تا مسکو بسیار بالاست و بر دوش صادرکنندگان سنگینی می‌کند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ترک 16 درصد مشوق صادراتی از دولت‌شان دریافت می‌کنند، افزود: هزینه‌های تمام شده تولید آنها نیز حدود 30 درصد کمتر از تولیدکنندگان ایرانی است، ضمن اینکه قیمت مرغ مصرفی مردم ترکیه از مرغ صادراتی آنها گران‌تر است.

یوسفی، میزان تولید مازاد طی یک ماه در کشور را بین 20 تا 30 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: این درحالی است که مجموع صادرات‌مان از ابتدای سال تاکنون چیزی حدود 20 هزار تن مرغ بوده است.

منبع:مهر
کد خبر 15e3353bff6c4c209ede25d86babb308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =