۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه ایران تا پارسال واردکننده گوشت مرغ بود، گفت: امسال توان تولید به حدود دو میلیون تن رسیده که مازاد بر نیاز داخلی است و هیچ نیازی هم به واردات نداریم.

حسن رکنی در گفتگویی رادیویی اعلام کرد: حدود دو درصد گوشت سفید جهان در ایران تولید می شود که با توجه به جمعیت 1.1 درصدی ایران رقم قابل توجهی است و با توجه به عبور از مرحله خودکفایی، باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

وی افزود : در سال گذشته برای واردات 45 هزار تن گوشت مرغ برنامه ریزی شده بود اما در نیمه دوم سال روند واردات متوقف شد و در سال جاری و تاکنون حدود 45 هزار تن گوشت مرغ صادر کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال به 60 هزار تن برسد.

رکنی با بیان اینکه برای صادرات باید به سلایق و خواست‌های مشتریان خارجی توجه کنیم، گفت: از واحدهای تولیدی می خواهیم وزن و  اندازه تولید مرغ را کاهش دهند تا در بازارهای خارجی استقبال شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نیز به منظور جلوگیری از خسارت تولیدکنندگان، بخشی از مازاد تولید را خریداری و ذخیره سازی می کند تا در دوران اوج مصرف و افزایش تقاضا به بازار عرضه کند که این خریدها نیز طبق دستورالعمل و براساس وزن و اندازه مشخص انجام خواهد گرفت و امیدواریم تشکل‌های تولیدی به این موارد هم توجه کنند.


منبع:مهر
کد خبر 6f70081414524b9ebf1e3cda63e69d5d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =