صنایع غذایی> هیاتی از بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به سرپرستی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران و به دعوت وزارت كشاورزي ایالت بایرن کشور آلمان برای بررسی همکاری‌های اقتصادی و تجاری به این کشور سفر کردند.

به گزارش سایت خبری اتاق تهران، این هیات در سفر خود با «هلموت برونر» وزیر تغذیه و کشاورزی دولت محلی ایالت بایرن، «جورج هاسل» معاون وزیر کشاورزی و صنایع غذایی این ایالت، «اکرت داور» رييس بخش تغذيه و بازار،وزارت تغذيه، کشاورزی و جنگل‌داری ايالت بايرن، «ماريا ليندرر»مديرعامل انجمن صنايع شير ايالت بايرن، «کريستيان باوم گارتنر»مديرعامل انجمن بازرسی صنعت شير آلمان و جمعی دیگر از فعالان کشاورزی و غذایی این کشور دیدار و ملاقات‌هایی را به انجام رساندند. همچنین در حاشیه این سفر، ملاقاتهای تجاری B2B با 13 شرکت مواد غذایی و کشاورزی این ایالت صورت گرفت.

در دیدار با طرفین آلمانی، "کاوه زرگران" رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران بر لزوم افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، انتقال تجریبات و فراهم بودن بسترها در ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگاني تهران در دیدار با وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایالت بایرن آلمان با تاکید بر اینکه صنایع غذایی و کشاورزی ایران با وجود رشد مناسبی که دارد، آماده تعامل‌ با سرمایه‌گذاران خارجی برای تصاحب بازارهای منطقه است، اعلام کرد: تکنولوژی‌ نوین آلمان در کنار فرصت‌های اقتصادی موجود در ایران میتواند قدم مهمی برای همکاری‌های مشترک دو کشور در جذب بازار 400 میلیون نفری ایران و کشورهای اطراف در منطقه بردارد.

هلموت برونر، وزیر کشاورزی ایالت بایرن آلمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران پس از رفع تحریم‌های اقتصادی دراوایل سال جاری میلادی، به مکانی امیدبخش برای همکاری‌های اقتصادی دو جانبه بدل شده، گفت: ایران چشم‌انداز روشنی برای همکاری‌های دو جانبه دارد و شرکت‌های فعال در بخشموادغذایی و کشاورزی ایالت بایرن می‌خواهند در بازار رو به رشد ایران حضور داشته باشند.

برونر در ادامه افزود: محصولات خاص و با کیفیت ما، از آوازه‌ایبسیار خوب در سراسر جهان برخوردارند. ما قصد داریم تا این امر رادر ایران نیز به اثبات برسانیم، چرا که هر دو طرف علاقه زیادی به همکاری مشترک دارند.

جورج هاسل معاون وزیر کشاورزی و صنایع غذایی این ایالت نیز در دیدار جداگانه با رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران و هيات همراه با اشاره به نیاز این ایالت به واردات قارچ از دیگر کشورها، خواستار ایجاد فضای مناسب جهت تامين  قارچ از ایران شد. زرگران در این دیدار با تاکید بر اینکه کیفیت قارچ ایران در سطح استانداردهای بین‌المللی است، اعلام کرد تا طرفهای ایرانی اقدامات لازم جهت معرفي واریته‌های قارچ تولیدی در کشورمان وبررسی امکان همكاري مشترك جهت صادرات به آلمان را انجام خواهند داد.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران همچنین با «مارياليندرر» مديرعامل انجمن صنايع شير ايالت بايرن دیدار و بر اشاعه همکاری‌های مشترک تاکید داشت با توجه به حضور شرکتها قدرتمند داخلی و منابع خوب موجود، صادرات لبنیات به ایران در سياست‌هاي فعلي بخش دولتي و خصوصي ايران قرار ندارد. لذا حضور در بازار ایران تنها به شرط سرمايه‌گذاري طرف‌هاي خارجي دراین کشورممكن است و بر همین اساس شرایط سرمایه‌گذاری مشترک در كشورمان را برای مديرعامل انجمن صنايع شير ايالت بايرن تشريح كرد.

همچنین در این سفر رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در ديدارهاي جداگانه با «کريستيان باوم گارتنر» مديرعامل انجمن بازرسی صنعت شير آلمان، «اکرت داور» رييس بخش تغذيه و بازار، وزارت تغذيه، کشاورزی وجنگل‌داری ايالت بايرن و جمعی دیگر از فعالان کشاورزی و غذایی این کشور دیدار و ملاقات کرد.

در پایان این دیدارها، زرگران،  با مثبت ارزیابی کردن نتایج این سفر گفت: در این دیدارها طرفین نقطه نظرات خود را برای یکدیگر تشریح کردند و به جمع بندی مناسبی جهت بررسی همکاریهای بیشتر رسیدیم. بعنوان نمونه بررسی امکان صادرات قارچ ایران به این ایالت و سرمایه‌گذاری مشترک جهت تولیدلبنیات در دستور کار قرار گرفت.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اعلام اینکه ایالت بایرن در اقتصاد کشاورزی و صنایع غذایی آلمان جايگاه ويژهاي دارد افزود: بایرن بزرگترین ایالت در میان 16 ایالت این کشور است که گردش مالی صنایع غذایی این ایالت 24 میلیارد یورو می‌باشد. این ایالت با دارا بودن بیش از يك ميليون و دویست هزار گاو شیری، نزدیک به سالانه 7 میلیون و 700 هزار تن شیر خام تولید می‌کند. همچنين در اين ايالت بيش از 84 كمپاني بزرگ صنايع لبني وجود دارد که شیر مورد نیاز خود را از 30 هزار تامین کننده شير اين ايالت تهیه می‌کنند و این موضوع باعث شده تا  گردش مالي صنعت شیر در این ایالت به بیش از 10 میلیارد یورو در سال برسد. بطور کلی این ایالت 1,5 میلیارد یورو صادرات پنیر و 1,3 میلیارد دلار صادرات سایر فرآورده های لبنی و صبحانه‌ایی به ديگر كشورها دارد.

کد خبر 1c9bb92370c04f88b27afaba430f760d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =