طی اطلاعیه‌‌‌ای که عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد به نهاد‌‌های متولی در ایران مخابره کرده، جزییات تصمیمات مقامات عراقی در مورد محدودیت‌‌های مرزی را به اطلاع‌ رسانده است.

به موجب تصمیماتی که مقامات عراقی در تاریخ دوم دی ماه سال جاری به دنیال شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا گرفته‌اند، سفر شهروندان عراقی به هر یک از کشور‌‌های انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که وزارت بهداشت در آینده تعیین کند، ممنوع بوده و از ورود اتباع خارجی از کشور‌‌های مذکور به استثنای عراقی‌‌ها جلوگیری به عمل آمده و آنها ملزم به قرنطینه اجباری برای مدت 14روز در مکان‌‌هایی که برای این منظور تعیین شده است تا زمانی که نتیجه آزمایش  PCRاعلام شود، خواهند بود.

تصمیم دیگر مقامات عراقی، بستن تمام گذرگاه‌‌های مرزی زمینی به جز موارد اضطراری (به توقف فعالیت تجاری هیچ اشاره‌ای نشده است) است. محدودیت‌‌های فوق از تاریخ چهارم دی ماه به مدت دو هفته اعلام شده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق هم‌چنین قبل از این با اشاره به نامه بانک مرکزی عراق اعلام کرده بود که نرخ ارز خارجی( دلار آمریکا) به ازای هر 100 دلار به 145 هزار دینار تنظیم ‌می‌شود و لازم است تجار، صادرکنندگان، و شرکت‌‌هایی که از عراق مطالبه دارند، این موضوع را مد نظر قرار دهند.


کد خبر 1c9d69d88c3846d79ed39ab2c2f1db0e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =