فود پرس- مدیرکل دفتر امور نمایندگی های سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص ردیف مستقل در بودجه سال آینده کشور برای اهدای جوایز صادراتی به فعالان این بخش خبر داد.

رضا عباسقلی گفت: امسال نیز از محل منابع یارانه ها جوایزی به صادرکنندگان اهداء خواهد شد.
وی با اشاره به راهبرد دولت در توسعه صادرات غیر نفتی، افزود: حذف همه قوانین تشریفاتی و زائد در حوزه صادرات و افزایش تعداد رایزنهای بازرگانی در کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفت.
عباسقلی اضافه کرد: تعداد رایزنهای بازرگانی ایران در خارج از 10 به 30 کشور و تعداد نمایندگی های بازرگانی نیز از 10 به 20 کشور افزایش یافت.
وی، از استقرار رایزن بازرگانی ایران در کشور ترکمنستان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: اکنون صادرات استان گلستان به 20 کشور انجام می شود که در 15 کشور رایزن بازرگانی داریم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز دراین مراسم با تبریک روز ملی صادرات و قدردانی از تلاش های فعالان تولیدی و صادر کنندگان غیر نفتی استان، گفت: در نیمه نخست امسال ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی گلستان به 147 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19درصد رشد داشت.
حسینقلی قوانلو افزود: با این میزان صادرات رتبه استان گلستان در کشور از 22 در سال گذشته به 18 در سال جاری رسید، ضمن اینکه برنامه ریزیهایی برای رسیدن این رتبه به 15 تا پایان امسال شده است.
وی همچنین برلزوم تصویب لایحه حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه از ارسال این لایحه به مجلس سه ماه گذشت اما هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.
قوانلو تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه دولت مبلغ 4،5 میلیارد دلار معادل 18 هزار میلیارد تومان سرمایه در اختیار بانک ها برای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان قرار می دهد که نقش مهمی در افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور خواهند داشت.
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین با اشاره به فرصت ایجاد شده برای صادرات مواد غذایی به روسیه،گفت: برنامه ریزیهای لازم برای صادرات 50 تا یکصد هزار تن گوشت مرغ به این کشور انجام شده است.
استان گلستان قطب تولید گوشت مرغ در کشور است.
کد خبر 20e6d95465c446b3b62aebd66e6d3e59

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =