فود پرس - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس شورای اسلامی درباره وضع عوارض برای صادرات برخی مواد غذایی از جمله ماکارونی و بیسکویت گفت:موافق بستن تعرفه بر روی کالاهای صادراتی نیستم ومعتقدم روند صادرات کالاهای غیر اساسی باید ادامه یابد و سهم کشور دربازارهای صادراتی حفظ شود.

عباس رجایی درگفت و گو با خبرنگار "فود پرس"افزود: نمی توان یک بازار صادراتی برای کالایی ایجاد کرد و به یکباره صادرات آن را قطع کرد و انتظار داشت که آن بازار صادراتی برای ما بماند.

نماینده مردم اراک و کمیجان درمجلس شورای اسلامی درادامه افزود: صادرات باید برنامه منظمی داشته باشد و نیازی نیست که دراین برنامه از صادرات هرکالایی بدون برنامه جلوگیری کرد.

وی درادامه درباره افزایش واردات رسمی و غیر رسمی دام به کشور گفت: یکی از موضوعات نگران کننده درسال جاری این است که باتوجه به خشکسالی ، بیماری و حوادث غیرمترقبه وگرانی علوفه دامداری ها با مشکل مواجه شدند و بخشی از دام مولد درکشور از بین رفت و با کمبود گوشت برای مصرف داخلی مواجه شدیم.

رجایی با بیان اینکه واردات گوشت از قبل هم بوده است اما نه به میزان  نگران کننده ای که امروز هست افزود: با لحاظ کردن شرایط ویژه امروز باید تولید دام درداخل را افزایش داده و به منظورتولید غذای حلال، صادرات مجدد و ایجاد اشتغال ، واردات انجام شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مشخصی را برای افزایش تولید دام درداخل داشته باشد اظهار داشت: واردات دام باید با یک نظم خاصی انجام شود وبه نحوی نباشد که به دام تولید داخل آسیبی واردشود.

نماینده مردم اراک و کمیجان درمجلس درباره واردات گوشت چینی به کشور گفت: دراین باره نظری ندارم اما دامپزشکی باید منشا واردات گوشت را از نظر آلودگی های انگلی،میکروبی وبیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و ذبح اسلامی تایید کند./

پایان پیام

کد خبر 21623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =