قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه کلاً واردات کالاهای اساسی کار هر شرکتی نیست، گفت: هر واردکننده ای که حائز شرایط باشد میتواند درخواست خود را به وزارت صنعت ارسال کند.

 مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش با توجه به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است در پرونده قرارداد 650 میلیون یورویی رانتی صورت نگرفته است و تجار می توانند درخواست خود را برای واردات محصولات به وزارت صنعت ارسال کنند تاکنون این وزارت‌خانه با چه تعداد تقاضا از سوی واردکنندگان روبه رو  بوده است و آیا موافقت نامه جدیدی هم میان وزارت صنعت و واردکنندگان همانند امتیاز ویژه "650 میلیون یورویی" منعقد شده است یا خیر؟  اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در چندین مرحله و با ابلاغ  اطلاعیه‌هایی از شرکت ها درخواست نموده است تا در صورت آمادگی درخواست خود را به وزارت خانه ارسال کنند. اما چون واردات محصولات کار هر شرکتی نیست باید روند بررسی درخواست ها با مطالعه همراه شود.

وی با اشاره به اینکه البته کسب اطلاع از تعداد درخواست کنندگان را باید از مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران جویا شوید، افزود: کلاً واردات کالاهای اساسی کار هر شرکتی نیست و متقاضیان باید از امکانات مالی بسیاری برخوردار بوده و در سطح بین المللی شناخته شده باشند تا بنگاه‌های بین المللی آمادگی ارائه تسهیلات سه تا 4 ماهه و یا فروش اعتباری اجناس را به آنها داشته باشند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت اضافه کرد: با توجه به صحبت‌های وزیر صنعت در انعقاد قرارداد واردات محصولات به کشور انحصاری وجود ندارد به نحوی که هر واردکننده ای که حائز شرایط باشد میتواند درخواست خود را به وزارت صنعت ارسال کند.
کد خبر 21ae605b08a145b285849be51d01e80b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =