صنایع غذایی> اقتصاد غذا -سازمان توسعه تجارت طی بخشنامه ای  ضوابط واردات روغن زیتون و ممنوعیت واردات روغن زیتون و مخلوط روغن زیتون بکر همراه انواع روغن های تفاله زیتون را اعلام کرد.

 به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا (فود پرس)، مدیر کل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت بخشنامه مورخ 29/4/1394  در خصوص ضوابط واردات روغن زیتون و ممنوعیت واردات روغن زیتون و مخلوط روغن زیتون بکر همراه انواع روغن های تفاله زیتون را به شرح زیر اعلام نموده است:

به پیوست تصویر نامه شماره 23945 مورخ 15/4/1394 سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص مقررات فنی جهت واردات روغن زیتون با ویژگی ها و روش های آزمون اجباری مبنی بر رعایت مفاد مندرج در این استاندارد هنگام واردات کالا توسط واردکنندگان جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه ارسال می گردد. شایان ذکر است بر اساس استاندارد مذکور، واردات روغن تفاله زیتون و مخلوط روغن زیتون بکر همراه با انواع روغن های تفاله زیتون ممنوع اعلام گردیده است.

بنا بر این گزارش متن نامه شماره 23945 مورخ 15/4/1394 سازمان ملی استاندارد ایران به شرح زیر است: به استحضار می رساند طبق مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد مورخ 30/4/63 استاندارد ملی ایران به شماره 1446 تحت عنوان "روغن زیتون – ویژگی ها و روش آزمون " اجباری اعلام و ضمن درج روغن زیتون در فهرست کالاهای اجباری واردات مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی گردیده است، لذا بدینوسیله این سازمان ضمن اعلام استاندارد مذکور به عنوان مقررات فنی جهت واردات بر رعایت مفاد مندرج در این استاندارد هنگام واردات کالا تاکید نموده و رعایت آن را از سوی واردکنندگان این فراورده الزامی می داند. لازم به ذکر است بر اساس استاندارد مذکور، واردات روغن تفاله زیتون و مخلوط روغن زیتون بکر همراه با انواع روغن های تفاله زیتون از نظر این سازمان ممنوع می باشد. خواهشمنداست دستور فرمایید مراتب به نحو مقتضی به مراجع مربوطع منعکس گردد.
کد خبر 22da005be94545a98b3dadae73f20a46

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =