در چهار روز گذشته به‌دلیل کندی ترخیص و عدم تحویل نهاده‌ها به مرغداران، قیمت این محصولات در بازار مصرف افزایش و در نرخ آنها هر کیلوگرم سویا به یک‌هزار و 950 و ذرت به یک‌هزار و 200 تومان رسیده است.


نایب‌رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: قیمت نهاده‌ها در سه تا چهار روز گذشته دوباره گران شده و از نرخ مصوبی که شرکت پشتیبانی امور دام در هفته اول مهرماه اعلام کرده بود، بالاتر رفته است.

محمدتقی محمدی افزود: این امر به‌دلیل بلاتکلیفی وضعیت اختصاص نهاده‌ها به مرغداران است، به‌طوری که شرکت پشتیبانی امور دام پول نهاده‌ها را از مرغداران دریافت کرده، ولی حاضر به پرداخت محصول نیست.

وی با اشاره به اینکه واردکنندگان نیز در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل کندی در ترخیص واردات نهاده‌ها، قیمت این محصولات در بازار مصرف افزایش یافته و هر کیلوگرم ذرت به یک‌هزار و 200 تومان و با احتساب کرایه حمل به یک‌هزار و 270 تومان رسیده و سویا نیز به یک‌هزار و 880 تومان افزایش یافته است که با احتساب هزینه حمل و نقل، یک‌هزار و 950 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

نایب‌رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن تصریح کرد: با وجود اینکه به‌تازگی شرکت پشتیبانی امور دام در اطلاعیه‌ای افزایش قیمت نهاده‌ها را کان‌لم‌یکن تلقی کرده است، ولی به‌دلیل اینکه مرغداران در استان‌های مختلف نهاده‌های خود را از این شرکت دریافت نکرده و روند ترخیص به کندی صورت می‌گیرد، قیمت نهاده‌ها در بازار همچنان بالا است.

کد خبر 25460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =