ازدواج اخیر شاهین‌جمشیدی، مجری توانای تلویزیون و همچنین قبولی او برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس مهندسی کشاورزی، بهانه خوبی شد تا خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) گفت وگوی تلفنی کوتاهی با او پیرامون این رشته تحصیلی، علایق او به کشاورزی و رابطه اجرای مقابل دوربین با فعالیت های کشاورزی داشته باشد.
 
چه شد که شاهین جمشیدی، برای تحصیلات دانشگاهی، رشته کشاورزی را انتخاب کرد!؟

انتخاب این رشته کاملاً تصادفی بود. به‌ویژه که در آن زمان، کنکور همچون غولی بی‌شاخ و دم سر راه بسیاری از جوانان کشور بود، اما بعد در حین تحصیل در دانشگاه، مجذوب جاذبه‌های آن و درک ارزش آن در برآورده کردن امنیت غذایی کشور و حتی رشد و سلامت انسان‌هایی شدم که نیازهای روزانه آنها وابسته به غذا است.

این علاقه مندی آنچنان در من تقویت شد که حتی اخیراً به‌رغم مشغله‌های فعالیت اجرا در تلویزیون، برای ادامه تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس کشاورزی قبول شده‌ام. البته شاید باید گفت که اصولاً هر انسانی فطرتاً کشاورزی را دوست دارد و از تبدیل بذر محصولات به گیاه و غذا لذت هم می‌برد. کمااینکه با توجه به نیازهای روز و رنجیدگی بشر از ماشینی شدن همه امور زندگی روزمره، اهمیت تقویت کشاورزی، ضرورت دوچندان پیدا می‌کند.
 
آیا این احتمال وجود دارد که خود شما در آینده و در کنار کار اجرای تلویزیونی، مبادرت به فعالیت کشاورزی نیز بکنید؟

در آینده نه‌چندان دور حتماً این اتفاق خواهد افتاد. کمااینکه یکی از انگیزه‌های ورودم به مقطع فوق‌لیسانس کشاورزی، فراهم شدن بستر تدریس این رشته زیبا به دانشجویان علاقه مند نیز هست، البته باید بگویم سال‌ها پیش در روزنامه "اقتصاد پویا" اخبار حوزه کشاورزی را منعکس می‌کردم و از طریق اطلاع رسانی در خدمت این بخش بودم.

با توجه به اینکه اغلب اعضای خانواده جنابعالی، اعم از عموها و برادران و پسرعموها، مطبوعاتی و رسانه‌ای هستند، بیشترین تأثیر را برای ورود به این عرصه از چه کسی گرفته‌اید!؟

نمی‌توانم بگویم از فرد خاصی تأثیر گرفته‌ام، اما از هر باغی گلی چیده‌ام تا به تجربیات و مهارت‌های خودم اضافه کنم.

ارزیابی خود شما به‌عنوان یک مجری خوش‌آتیه در صداوسیما از ناچیز بودن حجم برنامه‌های کشاورزی در کنداکتور پخش تلویزیون چیست؟

دلیل واقعی آن را نمی‌دانم، اما مطمئن هستم که به‌دلیل پتانسیل بالای این بخش در کشور و نیاز امنیت غذایی، باید موقعیت کشاورزی خود را با زبان‌های مردم‌پسند بیان کنیم. باید برنامه‌هایی را تولید و پخش کرد که جایگاه خطیر غذا در سفره مردم فوق‌العاده ارتقاء یابد و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، با تمام جوانب تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی آشنایی پیدا کنند. در این ارتباط گمان می‌کنم نهادهایی مثل وزارت جهاد کشاورزی، می‌توانند عزم خود را دوچندان کنند و در رسانه‌ها غیر از مباحث جدی خبری، تدابیری را برای تهیه برنامه‌های کشاورزی با زبان خودمانی و صمیمی جهت ارتباط با عموم مردم فراهم سازند. کمااینکه باید در کنار این جنس برنامه‌ها، برنامه‌هایی نیز در کنداکتور رسانه ملی قرار گیرد که همچون 20:30 یا آیتم "سرزده"، خبرنگارانی در دفاع از جایگاه بخش کشاورزی، سراغ نهادهای متولی بروند و از آنها توضیح بخواهند.


آقای جمشیدی، با توجه به رشته تحصیلی‌ات و توانایی‌های گفتاری و چهره خوش‌سیمایی که دارید، چرا همچون آقای واحدی که برنامه "مستقیم‌آبادی" او مختص کشاورزی است، با ابتکاری تازه و البته موفق به اجرای برنامه در این زمینه نمی‌پردازی؟

در همین‌جا آمادگی خودم را برای همه‌گونه همکاری در امر تولید و اجرای برنامه‌های اختصاصی کشاورزی و غذا در رسانه ملی اعلام می‌کنم و به طور قطع این اقدام موجب افتخار و خوشحالی من است. فقط از نهادهای دولتی و حتی غیردولتی انتظار دارم که همیشه اهالی رسانه نباید پشت در اتاق آنها بنشینند تا کسی برای دفاع از حقوق بخش کشاورزی رضایت دهد، بلکه خود آنها نیز برای فراهم ساختن بستر تولید و پخش برنامه‌های جذاب از رسانه‌ها و تلویزیون باید پیگیر باشند و احساس مسئولیت کنند./

گفت وگو: علیرضا صفاخو

کد خبر 25719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =