یک مقام مسوول در وزارت کشاورزی گفت: بررسی وضعیت مالکیت ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار جلسه هفته جاری هیات دولت قرار گرفته است که امیدواریم دولت این ساختمان را به وزارت جهاد کشاورزی بازگرداند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: تاکنون بحث و بررسی‌های فراوانی درباره وضعیت ساختمان شیشه‌ای صورت گرفته است که با توجه به این که ثمن معامله پرداخت نشده و این ساختمان جزو املاک و مستغلات دولت به شمار می‌رود، می‌توان امیدوارم بود ساختمان شیشه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد.

وی که خواست نامی از او برده نشود، افزود: از آنجا که در دولت گذشته نیز، این ساختمان با تغییر بهره‌بردار در جلسه هیات دولت به قوه قضاییه واگذار شد در جلسه فردا می‌توان با استفاده از همین راهکار مالکیت ساختمان شیشه‌ای را مجددا تغییر داد.

*خلیلیان از سوی رییس جمهور تحت فشار قرار گرفته بود

وی خاطرنشان کرد: در همان زمان نیز وزیر جهاد کشاورزی وقت شخصا تمایل به واگذاری ساختمان شیشه‌ای به قوه قضاییه نداشت اما خلیلیان از سوی رییس جمهور وقت تحت فشار قرار گرفته بود و مجبور به فروش این ساختمان شد.

این مقام مسوول افزود: در ابتدا مصوبه فروش ساختمان شیشه‌ای به گونه‌ای تنظیم شده بود که بند اول و دوم با هم مغایرت داشت و سپس با تذکر وزارت جهاد کشاورزی اصلاح شد اما با توجه به این که تاکنون بهای آن پرداخت نشده و در همان زمان سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی این مصوبه را به همین دلیل باطل اعلام کردند اگر اراده دولت بر بازگردان این ساختمان استوار باشد، می‌توان امیدوار بود.

* قیمت ساختمان شیشه‌ای 250 میلیارد تومان بود

وی ادامه داد: در همان زمان پیش از تنظیم مبایعه نامه کارشناسی‌های فراوانی برای تعیین قیمت ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی انجام شد که نهایتا قیمتی حدود 250 میلیارد تومان برای فروش آن تعیین شد که البته در همان زمان نیز انتقاداتی نسبت به پایین بودن این قیمت مطرح شد.

وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان‌هایی که در حال حاضر در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است خانه‌های مخروبه‌ای هستند که با ستون‌های تقویتی سرپا ایستاده‌اند و می‌توانند با کمترین زلزله مشکلات فراوانی برای این وزارتخانه ایجاد کنند، پیشنهاد می‌شود هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن ساختمان شیشه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی تصمیمات قاطعی گرفته شود.

کد خبر 25855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =