رومیزی های چهارخانه ، ظرف های سفالی رنگی، تخته سیاه و دکوراسیون چوبی؛ اینها المان های ثابتی هستند که به محض ورود به چارمیز نظرتان را جلب می کنند. المان هایی که از 4 سال پیش که رستوران راه افتاد همراه آن بودند و تا الان هم دست نخورده باقی مانده اند. چیزهایی که این رستوران را منحصربفرد کرده اند و به چارمیز هویتی خاص داده اند.
رستوران چارمیز مثل یک خانه خیلی خیلی کوچک می ماند. یک سوییت گرم و نرم که یک آشپزخانه اپن رو به مهمان دارد و صاحبخانه وقتی مشغول درست کردن غذاست می تواند مهمان هایش را هم زیر نظر بگیرد و با آنها گپ بزند. مهمان ها هم می توانند ببینند در آشپز خانه چه خبر است و غذا چطور برایشان آماده می شود. از جایگاه مهمان، آشپزخانه یک فضای نقلی زیباست که با یک دیواره کوتاه شیشه ای از فضای پذیرایی جدا می شود. قفسه های چوبی اشپزخانه مثل هر خانه ای پر از ظرف و ظروفند، گاز و روشویی در جایی تعبیه شده انند و یخچال پر و پیمان است؛ با این تفاوت که در این آشپزخانه، قفسه ها در ندارند و در یخچال هم شیشه ایست و می شود درونش را دید. یعنی در این رستوران هیچ چیز پنهانی از مهمان وجود ندارد.

 


سبک غذایی چارمیز
چارمیز یک رستوران ایتالیایی-گیاهی است. غذای اصلی اینجا انواع پاستاست که در کنار آن لازانیا و فریتاتا هم سرو می شود. در پاستاها هم واقعا خبری از مرغ ، میگو و ... نیست. تقریبا تمام غذاهای اینجا با انواع ماکارونی، سبزیجات تازه ، سس های گیاهی و پنیر پارمیسان سرو می شوند. محبوب ترین غذا در چارمیز لازانیا و فریتاتاست. ترکیب غذایی لازانیای چارمیز: اسفناج، لازانیا، سس بشامل و پنیر پارمیسان است و فریتاتا از پنه، کدو، گوجه، تخم مرغ، سس مخصوص و پنیر پارمیسان تشکیل شده است که در ظرف های سفالی، به صورت داغ داغ سرو می شود. این ظرف ها که مخصوص چارمیز سفارش داده و ساخته شده اند مثل ظرف های چدنی غذا را بسیار داغ نگه می دارند؛ تا جایی که غذای شما تا لحظه آخر گرم می ماند. اگر کلا غذاهای گیاهی را دوست داشته باشید، مطمئنن از غذاهای چارمیز لذت خواهید برد.

سوپ و سالاد
پیش غذاهای چارمیز هم تماما گیاهی هستند. سوپ های اینجا معرکه است و همیشه با خودش غافلگیری دارد. چون برنامه از پیش تعیین شده ای ندارد و با توجه به ذوق سرآشپز هر روز یک نوع سوپ سرو می شود. سوپ اسفناج، سوپ ماست، سوپ سبزیجات، سوپ کدو و ... نمونه ای از این سوپ ها هستند. اینجا انواع سالاد (سالاد یونانی، سزار، ماتزورلا و سالاد اسفناج) هم به عنوان پیش غذا سرو می شود که اینها هم طبیعتا تماما گیاهی هستند و مثلا تکه های مرغ در این سالادها سرو نمی شود.

 

نوشیدنی و دسر
نوشیدنی ها و دسرهای چارمیز همه خانگی هستند. موهیتوی اینجا با انواع آب میوه یا آب گازدار سرو می شود و همراه غذا می توانید انواع نوشیدنی سنتی مثل شربت بیدمشک را هم سفارش بدهید. در کنار اینها ترامیسو، پای سیب خانگی هم سرو می شود که می توانید به عنوان دسر نوش جان کنید. راستی قهوه و چای هم هست که اگر خواستید زیاد بمانید می توانید سفارش دهید. اینجا محدودیت زمانی برای نشستن ندارد.

نکات دیگری که باید بدانید
-   تیم کاری چارمیز از سه ماه قبل تغییر کرده و تیم جدیدی این رستوران را مدیریت می کنند. مدیریت جدید تقریبا تمام سیاست های مدیران قبلی را پیگیری می کند و در منو، دکوراسیون، رسپی غذاها و ... تغییری نداده است. ولی چیزهایی هم هست که در رستوران عوض شده مثلا سیستم وای فای به چارمیز اضافه شده و طعم غذاها با همان رسپی بهبود یافته است.
-  به جز فریتاتا تقریبا تمام پاستاهای چارمیز به محض سفارش گرفتن درست می شوند. یعنی اینجا غذای مانده وجود ندارد. مواد غذایی روزانه تهیه می شوند و سس ها هم روزانه تهیه و استفاده می شوند.
-  چارمیز به خاطر موقعیت مکانی اش ظهرها حق سرویس ندارد (بیشتر مهمانان چارمیز در ظهر دانشجویان هستند) ولی شب ها 15 درصد حق سرویس به منوی اینجا اضافه می شود. برای تولدها هم 20 درصد حق سرویس اضافه در نظر گرفته شده است.
- هدف نهایی مسئولین چارمیز ایجاد یک فضای آرام و دوست داشتنی در فضای رستوران است. فضایی که در آن صمیمیت حرف اول و آخر را می زند. پس به چارمیز بروید و آرامش را در آن احساس کنید.


 آدرس:خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، کوچه البرز، پلاک2

تلفن: 66498510-66460839


منبع: فیدیلیو

کد خبر 26127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =