ریيس اتحاديه تهيه و توزيع "گوشت گوسفندي" گفت: ميزان مصرف در شب و روز اربعين نسبت به ايام ديگر 10 درصد افزايش مي‌يابد.


علي‌اصغر ملکي ریيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفند در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ميزان مصرف گوشت گوسفندي در اربعين حسيني نسبت به روزهاي ديگر 5 الي 10 درصد افزايش مي يابد.

وي افزود: البته به دليل عرضه بالاي گوشت گوسفند در بازار کشور علي‌رغم افزايش تقاضا در ماه محرم و صفر براي تهيه نذورات نرخ گوشت گوسفند نه تنها هيچ افزايش نيافته بلکه هفته‌هاست که ثابت مانده است.

ملکي با اشاره به اينکه هم اکنون قيمت يک کيلو گوشت گوسفندي براي عرضه به مشتري در 27 هزار الي 27 هزار و 500 تومان است اظهار داشت: با کاهش قيمت دلار انگيزه و تمايل برخي افراد براي خروج دام زنده از کشور به شدت پايين آمده و همين امر موجب شده تا در بازار هيچ کمبودي در زمينه عرضه گوشت گوسفند وجود نداشته باشد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا ايران از کشور ارمنستان 100هزار رأي گوسفند وارد کرده، گفت: تعداد دقيق آن را نمي‌دانم ولي واردات گوشت گوسفند از ارمنستان کاملا صحت دارد که البته با ارز آزاد صورت گرفته است.

ملکي افزود: با وجود اينکه واردات دام زنده از ارمنستان با ارز آزاد انجام مي‌شود ولي قيمت آن در بازار کشور پايين تر از قيمت گوشت گوسفندي توليد داخل است.

کد خبر 26573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =