۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
 قیمت گوشت گوسفندی در روزهای اخیر یک درصد کاهش یافته اما به دلیل صدور مجوز صادرات گوشت گوساله توسط وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو گوشت گوساله 2 هزار تومان افزایش یافته است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران در مورد افزایش قیمت گوشت به فارس گفت: قیمت گوشت گوسفندی هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است و حتی می‌توان گفت که حدود یک درصد هم کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: اما قیمت گوشت گوساله در دو هفته اخیر دو بار و هر هفته  هزار تومان افزایش یافته است و قیمت هر کیلو آن از 29 هزار تومان به 31 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت گوساله به دلیل صادرات این محصول اتفاق افتاده است و طبق شنیده‌ها گوشت دام سنگین از قم، ورامین و گلپایگان به کشورهای متقاضی صادر شده است.

وی افزود: در پی صادرات، معمولا کمی در بازار داخلی کمبود ایجاد می‌شود و کمبود در بازار داخلی منجر به افزایش قیمت می‌شود.

ملکی با بیان اینکه مجوز صادرات گوشت توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر می‌شود، تصریح کرد: احتمالا این مجوز صادرات در پی درخواست‌های تولید‌کنندگان صادر شده است زیرا تولید‌کنندگان هم مشکلاتی دارند و خواهان این هستند که بتوانند محصول تولیدی‌شان را با قیمت بالاتری عرضه کنند.

وی افزود: امیدوارم پیگیری‌های لازم در خصوص این افزایش قیمت انجام شود تا در هفته‌‌های آتی شاهد افزایش قیمت گوشت گوساله نباشیم.
کد خبر 99e8e352db334ff98f675fe13c206cb9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =