رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه هنوز درباره قیمت نان در سال جاری تصمیم جدیدی گرفته نشده است، گفت: در صورت اجرای سناریوی پرداخت یارانه نقدی نان به مردم، قیمت نان امسال افزایش خواهد یافت.

محسن لزومیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو راهکار در زمینه تعیین قیمت نان در سال جاری در دست بررسی است، اظهار کرد: یکی از این دو سناریو پرداخت یارانه نقدی نان به مردم و دیگری پرداخت یارانه گندم است که در صورت اجرای راهکار اول قیمت نان افزایش خواهد یافت اما با اجرای سناریوی دوم احتمال افزایش قیمت نان کم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حتی با وجود پرداخت یارانه گندم در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باز هم با افزایش قیمت نان مواجه خواهیم شد گفت: هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است. در هر صورت واقعی شدن قیمت نان به بهینه‌ شدن مصرف نان در کشور و کاهش ضایعات کمک می‌کند.

در همین حال طبق برخی گزارش‌های غیررسمی یارانه گندم از بودجه سال جاری حذف نشده است و با این حساب می‌توان گفت که دولت احتمالا سناریوی دوم یعنی پرداخت یارانه گندم و ادامه روال قیمت نان به شیوه کنونی را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 28353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =