دبیر انجمن آردسازان ایران و رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی و رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران به عنوان روسا و نمایندگان صنعت آرد و نان کشور با مسئول دفتر رییس جمهوری دیدار کرده و آخرین مسائل و مشکلات فعالان این صنعت را به اطلاع نهاوندیان رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار محمدرضا مرتضوی، دبیر انجمن آردسازان ایران و رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه کارخانه‌های آردسازی بعد از هدفمندی یارانه‌ها و رقابتی شدن بازار آرد خود را ملزم به استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در آسیابانی کردند، افزود : اما متاسفانه این کارخانه‌ها با 60 درصد ظرفیت فعال هستند و باید در این زمینه متولیان امر به کمک کارخانه‌های آردسازی بشتابند.

وی تصریح کرد: باید صادرات آرد آزاد شود تا بتوان از ظرفیت کارخانه‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به شرایط معیشتی و اقتصادی عراق تاکید کرد: در حال حاضر عراق طالب آرد ایران است و بهترین فرصت است تا صادرات آرد به عراق آزاد شود.

مرتضوی همچنین پیشنهاد داد تا گندم‌های وارداتی را آسیاب و در اوزان مختلف به عراق صادر کنیم.

همچنین محسن لزومیان، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران نیز با بیان اینکه کوهی از آهن‌آلات تحت عنوان کارخانه‌های نان صنعتی در شهرهای مختلف در حال خاک خوردن است، تصریح کرد: کارخانه‌های نان صنعتی با وام‌های کلان ساخته شده‌اند اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند در صورتی که اگر این حجم سرمایه‌گذاری را در امر مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان و یا احداث بزرگراه صرف می‌شد قطعا به تقویت زیرساخت‌های کشور کمک بیشتری می‌کرد.

وی ادامه داد: روند اعطای مجوزها برای احداث واحدهای نان صنعتی گزینشی بود و نتیجه این شد که امروزه شاهد آن هستیم.

لزومیان با انتقاد از اینکه توزیع آرد در بین واحدهای نان صنعتی مطلوب نیست، تصریح کرد: یا سهمیه آرد به کلی قطع شود یا آزاد شود. این منطقی نیست که برای یک کارخانه با ظرفیت 20 تن یک تن آرد اختصاص داده شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی عنوان کرد: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید نان صنعتی کشور از سال 1391 تاکنون طبق آخرین مصوبه افزایش قیمت سازمان حمایت، افزایش قیمتی نداشته‌اند، هم‌اکنون زیر بار سنگین هزینه‌های تورم، حقوق و دستمزد، حامل‌های انرژی، حمل و نقل و ... متحمل فشارهای سنگینی بوده و مجبور به کاهش ظرفیت و یا حتی تعطیلی شده‌اند. این موضوع مکررا به مسئولان مربوطه منعکس شده و درخواست افزایش قیمت نیز ارسال شده است اما متاسفانه تاکنون به جایی نرسیده است.

لزومیان تصریح کرد: علی‌رغم تمام فشارهای موجود بر واحدهای نان صنعتی ، این واحدها با تمام توان ممکن نسبت به ارائه خدمات در ماه مبارک رمضان تلاش دارند و مردم می‌توانند انواع نان‌های بسته‌بندی شده شناسنامه‌دار را از فروشگاه‌ها تهیه کنند.

در پایان این دیدار نیز مسئول دفتر رییس جمهوری قول مساعد داد تا تمامی موارد در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد.
کد خبر صادرات آرد به عراق آزاد شود فشار تثبیت قیمت بر واحدهای نان صنعتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =