صنایع غذایی> مدیرکل استاندارد تهران با بیان اینکه طبق تفاهمنامه با وزارت بهداشت قرار بود نتایج ارزیابی ها را جهت بررسی‌های بیشتر در اختیار یکدیگر قرار دهیم اما متاسفانه این اتفاق در این قضیه رخ نداده است،گفت:آب آشامیدنی دماوند تمامی فاکتورهای استاندارد را دارد.


مسلم بیات با اشاره به اینکه پس از اعلام غیراستاندارد بودن چند برند آب معدنی همانند "دماوند" از سوی وزارت بهداشت کلیه سوابق کیفی کارخانه دماوند مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در این آزمون‌ها سعی شد بهترین آزمایشگاه‌هایی که دارای گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO/IEC17025 هستند مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: امروز با استخراج نتایج آزمون مشخص شد که فراورده کارخانه مذکور کاملاً منطبق با استاندارد ملی ایران به شماره 6694 است و حتی فاکتور هایی که خارج از استاندارد هم توسط وزارت بهداشت بررسی شده بود ، مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه هیج مشکلی در این زمینه هم وجود نداشت.

مدیر کل استاندارد استان تهران با بیان اینکه در ده روز گذشته سعی شد بدون آزمون‌های تکمیلی اظها نظری نکنیم، گفت: علیرغم اینکه تمامی نتایج استخراج شده چه در آزمایشگاه‌های داخلی و چه در آزمایشگاه آکوا لب فرانسه که توسط واحد ارسال شده بود ، بیانگر سلامت آب آشامیدنی دماوند بود. سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه نظارتی نمی‌تواند  ادعایی را بدون مستندات کیفی ابراز کند.

بیات با اشاره بر اینکه طبق تفاهمنامه با وزارت بهداشت ، توافق شده بود که نتایج ارزیابی ها را بالاخص در مواردی که نگرانی عمومی را در پی دارد ، جهت بررسی‌های بیشتر در اختیار یکدیگر قرار داده شود و متاسفانه این اتفاق در این قضیه رخ نداد ، خاطر نشان کرد : وزارت بهداشت خود یکی از دستگاه‌های شورای عالی استاندارد است و اگر فاکتوری را به تحقیق تشخیص دهد که به استاندارد ملی اضافه شود ، باید به سازمان ملی استاندارد ایران اعلام شود تا ازین طریق به استاندارد ملی اضافه و سپس مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد .

وی با تأکید بر اینکه ملاک قضاوت و ارزیابی همه ما استاندارد ملی است و واحدهای تولید مکلف به رعایت شرایط و مقررات استاندارد هستند، تصریح کرد: نتایج آزمون نمونه‌های در آکوا لب فرانسه و سه آزمایشگاه تخصصی را در اختیار سازمان ملی استاندارد ایران قرار می دهیم تا از آن طریق هم به وزارت بهداشت و درمان هم ارسال شود.

منبع:تسنیم
کد خبر 2891c9590c9e4529a379ea5a8b659071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =