۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
فود پرس - تولیدات جهانی دانه آفتابگردان در این فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ ممکن است تا حدودی از میزان انتظارات کمتر باشد، از زمانیکه وضعیت آب و هوا در ماه جولای و آگوست گرم تر و خشک تر شد در بخش هایی از روستا دریای سیاه که کاشت این محصول با تاخیر انجام شده باعث آسیب دیدگی این محصول شده است.

و در مرز پیش بینی های بازده یک سال گذشته می باشد. ما در حال حاضر در نظر گرفته ایم که از پیش بینی های انجام شده برای مجموع دانه آفتابگردان روسیه و اوکراین حداقل ۵۰۰ هزار تن بکاهیم که این موضوع ممکن است میزان منابع قابل عرضه برای روغنکشی دانه آفتابگردان را محدود کند.

این اواخر میزان بازده بدست آمده از دانه آفتابگردان این دو کشور (روسیه و اوکراین) کمی نا امید کننده است و از بازده سال گذشته نیز کمتر می باشد. در روسیه بازده متوسط دانه آفتابگردان از ۱٫۲۲ میلیون هکتار بدست آمده طبق گزارشی به ۱٫۸۷ تن در هر هکتار رسید که در مقایسه با سال گذشته زمانیکه منطقه مشابه خرمن کوبی شده بود ۲ تن در هر هکتار بوده است.

موقعیت این محصول حتی در کشور اوکراین نیز وضعیت بدتری دارد بطوریکه بازده متوسط بدست آمده از ۲٫۹ میلیون هکتار تنها ۱٫۷ تن در هر هکتار بوده که در همین منطقه در سال گذشته بازده بدست آمده از هر هکتار ۱٫۹ تن بوده است. (در واقع از ۲٫۸۲ میلیون هکتار در روز ۴ اکتبر ۲۰۱۳)

منبع :oilworld.biz
کد خبر 28ebe883a9ba4589b25d9f7c64f38082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =