۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
فود پرس - اخیرا قیمت روغن های نباتی ثبات پیدا کرده و از روند کاهش های پی در پی دانه ها و کنجاله های روغنی جدا شده است.

به گزارش سایت رسمی انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، رهبران اصلی قیمت ها (روغن سویا و روغن پالم) موجب تقویت قیمت یکدیگر شدند و در نهایت نیز قیمت روغن پالم به دلیل بهبود تقاضا مصرف کنندگان ثبات پیدا کرد.

در بازبینی های به عمل آمده مشاهده می کنیم که در طول این هفته قیمت های روغن سویا در حدود ۳ تا ۵ درصد بهبود یافته است و با میزان کم و غیر معمول ایالات متحده و آرژانتین در یک رده می باشد و منابع صادرات روغن سویا بدلیل تقاضای شدید برای تولید بیودیزل در فصل جدید خیلی کم خواهد شد.

به نظر می رسد که قیمت های کنجاله همچنان در همین سیر نزولی باقی بماند با این وجود کارخانجات روغنکشی می توانند از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند اما باز هم این موضوع در صورتی است که قیمت های روغن نباتی نسبتا پایدار باقی بماند.

برخلاف کاهش و ضعف مداوم قیمت ها در بخش انرژی قیمت روغن های نباتی در روزهای اخیر افزایش داشت احتمالا با این شرایط در روزهای آتی شاهد یک تنظیم مجدد بازار برای قیمت روغن های نباتی باشیم زیرا با کاهش قیمت بسیار این محصولات و اختلاف قیمت بالای آن ها با سوخت های فسیلی، در بازار انرژی تقاضا برای آن ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

منبع : oilworld.biz
کد خبر 1aa09a2defd24cecbb3557d888153b1d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =