سیف ا... حقیقی، با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح پرورش ماهی در قفس منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، از آنجا که پرورش ماهی در قفس جزو سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید است، پس از انتخاب یک مجری اختصاصی برای این طرح درسازمان شیلات ایران که تاکنون شکوری از مدیران شیلات این مسوولیت را دنبال می کرد، این بار با حکم شخص وزیر مجری این طرح منصوب شد.

بر پایه این گزارش، محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی هنگام تصدی گری وزارت در دولت هشتم (سال 1382 خورشیدی) به همراه رئیس وقت سازمان شیلات ایران به کشورهای نروژ و ایسلند سفر کرد و پس از آن شرکتی نروژی (Refa) به کشورمان دعوت شد تا مطالعات پرورش ماهی در قفس در ایران را انجام دهد که البته به دلیل پایان دولت هشتم این طرح چندان جدی دنبال نشد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی این شرکت نروژی، اعلام شد ایران می‌تواند در آب‌های شمال و جنوب و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت؛ یک میلیون تن ماهی در قفس پرورش دهد، و در همین راستا به‌صورت پایلوت و با حضور بخش خصوصی تلاش‌هایی نیز در سال‌های گذشته صورت گرفت، اما به‌دلیل برخی سوءمدیریت‌ها و نبود برنامه‌ریزی، مشکلاتی در عرصه اجرا بروز کرد.

به این ترتیب به نظر می رسد که با اختصاص مجری برای این طرح پرورش ماهی در قفس طی دولت یازدهم شتاب افزون تری بگیرد.

بنابراین گزارش، در بخشی از حکم وزیر جهاد کشاورزی برای سیف ا... حقیقی که تاکنون به عنوان قائم مقام سازمان شیلات در حال فعالیت بوده، آمده است:"انتظار دارم با بهره گیری از و برنامه ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت منابع دریای شمال و جنوب کشور در جهت توسعه پرورش ماهی در قفس، شرایط لازم را برای تولیدکنندگان و آبزی پروران این عرصه هموار سازید."
کد خبر 2913f4b23c7d4ce4a95a0bda8814e4ed

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =