مواد غذایی> نایب رییس اتحادیه نانوایان سنگکی از آزادپز شدن حدود 30 درصد از نانوایان سنگکی تهران خبر داد و گفت: فعلا بحث آزدسازی متوقف شده مگر این‌که کسی داوطلب این موضوع باشد.

اصغر پابرجا فاکتور نیروی انسانی، مواد اولیه و تجهیزات را از جمله عوامل موثر در بحث کیفیت نان دانست و اظهار کرد: حدود 650 نانوایی مجوز‌دار سنگکی و 100 واحد در حال اخذ پروانه داریم و بدون شک بحث آزادپز شدن منجر به افزایش کیفیت می‌شود و مردم نیز حق انتخاب دارند که هرجا نان خوبی پخت می‌شود به آن واحدها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه آزادپز شدن نانوایی‌ها بستگی به نانوایان دارد، گفت: از 200 واحد نان سنگکی در تهران که آزادپز شدند کیفیت 150 واحد افزایش یافته است اما در برخی از استان‌ها، با آزادپز شدند نانوایی‌ها مقاومت می‌شود.

پابرجا در عین حال بیان کرد: هر کیسه 40 کیلویی آرد یارانه‌ای برای تهیه نان سنگک 33 هزار تومان است، در صورتیکه سنگکی‌های آزادپز آن را به قیمت 53 هزار تومان خریداری می‌کنند؛ بنابراین کارخانه‌ها موظفند آرد بهتری ارائه دهند.

همچنین پیش از این محمدرضا نظرنژاد، رییس اتحادیه نانوایان نان سنگکی قیمت هر کیلوگرم آرد در نانوایی های آزاد‌پزرا 3000 تومان عنوان کرده و گفته بود همه واحدهای نان سنگکی باید مجوزهای لازم را بگیرند که اخطارهایی هم در این زمینه داده شده و اقدامات مورد نیاز برای دریافت مجوز در حال انجام است.

منبع:ایسنا
کد خبر 29977a162891474c9bd31a187dd50289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =