صنایع غذایی> نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران گفت: در حال حاضر قیمت خرید شیر خام از دامداران هنوز تغییری نکرده و پیشنهاد می‌شود علی‌رغم مصوبه افزایش شش درصدی قیمت، صنایع لبنی نرخ محصولات خود را در سال جاری افزایش ندهند.

محمد فربد  اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قدرت خرید مردم پس از حذف یارانه‌ها در سال 1389 کاهش یافته و در حال حاضر توان خرید مردم به حدی نیست که پتانسیل افزایش قیمت لبنیات وجود داشته باشد.

وی افزود: افزایش قیمت لبنیات در شرایط فعلی به زیان صنایع و دامداران است، چرا که این افزایش نرخ می‌تواند کاهش خرید و مصرف لبنیات را در پی داشته باشد و در ادامه بر میزان شیر مازاد تولیدی در کشور بیفزاید.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد بهتر است صنایع تا پایان امسال قیمت لبنیات را افزایش ندهند که مصرف‌کننده بتواند خود را با شرایط کنونی تطبیق دهد و مصرف لبنیات در کشور به وضعیت باثباتی برسد.

وی در خصوص نرخ خرید شیر خام از دامداران گفت: گرچه بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در کارخانه‌های لبنی مستقر شده تا نرخ خرید 1440 تومانی شیر خام اعمال شود، اما صنایع توان پرداخت این مبلغ را به دامداران ندارند و همچنان قیمت‌های قبلی در بازار لبنیات حاکم است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت – روز یکشنبه 21 تیرماه از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت 18 قلم ماده غذایی تا سقف شش درصد به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد و اعلام کرد: بر این اساس سازمان حمایت درخواست‌های واصله صنایع مربوطه را بررسی می‌کند.

البته سخنگوی سازمان حمایت نیز در این باره اظهار کرد: دولت هیچ مجوزی برای افزایش شش درصدی قیمت کالا صادر نکرده است و بخشنامه‌ جدید مبنی بر "افزایش قیمت 18 قلم ماده غذایی تا سقف شش درصد"، منوط به تصمیم‌گیری سازمان حمایت است.

منبع:ایسنا
کد خبر 31354b4350db49a98a8bc496c29ccc14

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =