۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کشاورزی> تداوم سنگینی فراوانی ذخیره های سویا بروی بازار جهانی پروتئین، ضرب آهنگ بسیار بالای روغنکشی سویا و صادرات کنجاله سویای آرژانتین، بیان کننده این واقعیت می باشد که احتمالا تغییرات بزرگی در بازار جهانی سویا و محصولات سویا در سطح جهانی در حال شکل گیری است.

به گزارش سایت انجمن روغنکشی، میزان تقاضای جهانی کنجاله سویا یکی از متغیر های اصلی تعیین کننده حجم روغنکشی سویا در این فصل است. آخرین فشارهایی که بر قیمت های کنجاله سویا وارد آمده به احتمال بسیار زیاد به دلیل افزایش نجومی روغنکشی های سویای آرژانتین در چند هفته اول سال ۲۰۱۶ و نتیجه آن تولید نامعمول بسیار زیاد و صادرات بسیار زیاد کنجاله سویا بود . به احتمال زیاد میزان موجودی جهانی کنجاله سویا در ماههای ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۶ به ۵۲ میلیون تن خواهد رسید .

این میزان در طی هفته گذشته تولید شده و به احتمال بسیار زیاد میزان صادرات فراتر از ۱۵ میلیون تن خواهد رفت که در ماههای اکتبر تا دسامبر به ثبت رسیده و این یک اتفاق معمولی نیست . ما تخمین می زنیم که در این ربع سال آرژانتین در حدود 7.3 میلیون تن کنجاله سویا به جهان عرضه کند (در قیاس با 4.7 میلیون تن صادرات کنجاله سویا در سال گذشته) و این در حالی می باشد که ۳ میلیون تن از میزان فوق الذکر در ماه ژانویه به مقاصد گوناگون صادر گردیده است .

در طی ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶ صادرات کنجاله سویا از برزیل نیز افزایش قابل توجهی داشته است این افزایش در حدود 0.5 میلیون تن می باشد میزان صادرات ماه ژانویه 0.3 میلیون تن نسبت به میزان سالانه افزایش داشته است . بر خلاف جریانات ذکر شده ما تخمین می زنیم که صادرات کنجاله سویا از طرف بقیه کشورهای دنیا با کاهش زیادی روبرو خواهد شد و دلیل این کاهش صادرات از طرف بقیه کشورها ،رقابت های شدید آمریکای مرکزی است .

بیشتر میزان کاهشهای صادراتی از طرف هندوستان و آمریکا خواهد بود . در حال حاضر ما تخمین می زنیم که در ماههای آوریل تا سپتامبر میزان تولید جهانی کنجاله سویا با 5.1میلیون تن افزایش به 112.3 میلیون تن افزایش پیدا کند و این به صادرات اجازه رشد ۱ میلیون تنی خواهد داد . در ماههای فوریه تا سپتامبر صادرات 2.2 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و این در پی افزایش صادرات 1.5 میلیون تنی در ماههای اکتبر تا ژانویه سال ۲۰۱۵/۱۶ می باشد .

در این لحظه پیش بینی ما بر این است که میزان تقاضای جهانی کنجاله سویا 6.2 میلیون تن و یا به عبارت دیگر ۶درصد افزایش را تجربه خواهد کرد و به ۱۱۰ میلیون تن در سال خواهد رسید . فروشنده های کنجاله سویا از کاهش میزان موجودی کنجاله های روغنی سود خواهند برد .

منبع : Oilworld.biz
کد خبر 32d3ead2a4ff4759866f5484ff5072b0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =