مواد غذایی> اقتصاد غذا - در حالی که این روزها شیوع ویروس کرونا و راه های مقابله با آن در صدر اخبار جهان قرار گرفته در ایران نیز با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی عمومی اخبار پیرامون کرونا از توجه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در خصوص نوع ویروس و راه های مبارزه با آن مطالب متعدد و مفیدی منتشر شده  است اما در این روزها برخی گروه ها با راه انداختن کمپین های مختلف برای ایجاد همبستگی در مقابله کرونا اقدام به جذب مشارکت از بخشهای مختلف کرده اند به طوری چند روز پیش نیز برخی تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی با راه اندازی کمپین پر سرو صدای «نفس» برخی از فعالان اقتصادی را برای دریافت کمک ترغیب کرده اند.
در همین راستا خانواده بزرگ صنعت غذا نیز فارغ از هرگونه سرو صدا و کارهای نمایشی با اقداماتی تحسین برانگیز به مبارزه با بیماری کرونا رفته اند. آنها علاوه بر تولید محصولات بهداشتی و با کیفیت، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از کمبود موادغذایی در بازار انجام می دهند و همانگونه که در فروشگاه ها مشاهده می شود به همت صنعتگران خوشنام صنعت غذا هیچ گونه کمبودی در بازار موادغذایی مشاهده نمی شود و وفور محصولات در بازار نمایان است.
از طرف دیگر اما مدیران صنعت غذا با پذیرش مسئولیت اجتماعی خود در اقدام ارزشمند دیگری علاوه بر آموزش های لازم برای مقابله با ویروس کرونا، با تجهیز کلیه کارکنان و پرسنل بخش های مختلف و همچنین خانواده هایشان به ملزوماتی نظیر دستکش، ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی و سایر اقلام مورد نیاز، علاوه بر ایمن سازی فضای تولید سعی کرده اند بخش مهمی از جامعه و به ویژه قشر زحمت کش و فعال بخش تولید و توزیع را از هرگونه بیماری ایمن کنند تا ضمن سلامتی محیط کسب و کار از هرگونه بیماری، محصولات و جامعه نیز از این ویروس منحوس مصون بماند.
بررسی عملکرد 7 گروه بزرگ و مطرح صنعت غذا از بیش از 6 هزار واحد فعال صنایع غذایی کشور در زمینه تجهیز پرسنل و خانواده هایشان حاکی از آن است که خانواده بزرگ و پرجمعیت صنعت غذا توانسته گام مهم و ارزشمندی را بردارد به طوری که مجموع پرسنل 7 شرکت بزرگ و صاحب نام صنعت غذا  بیش از .... نفر را شامل می شود که تحت پوشش ملزومات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا قرار گرفته اند.
جدول زیر به تفکیک میزان پرسنل 7 گروه بزرگ صنعت غذا شامل گروه صنایع شیر ایران (پگاه)، گروه صنایع غذایی شیرین عسل، گروه صنایع غذایی سولیکو (کاله)، گروه صنعتی و پژوهشی فرهیختگان زرنام (زرماکارون)، گروه صنعتی ماهیدشت کرمانشاه، گروه صنایع غذایی میهن و گروه صنایع غذایی کورش، را نشان می دهد که در مجموع 85300 نفردر مجموع می شود و اگر میانگین هر خانواده را حدود 3.5 نفر در نظر بگیریم این آمار به تعداد 300 هزار نفر می رسد.



این در حالی است که بسیاری از کارخانجات صنایع غذایی علاوه بر پرسنل و خانواده هایشان، کمک های گسترده ای در خصوص تهیه و توزیع ماسک، دستکش، لوازم بهداشتی و ضدعفونی به صورت رایگان و در ابعاد گسترده انجام داده اند که اخبار آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

کد خبر 330a25958e3e4482afb76261f6fa05ac

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =