افزایش تعرفه واردات برنج هندی به ایران از ۱۰ درصد به ۴۵ درصد به کشاورزان ایالت پنجاب هند و صادرکنندگان این کشور آسیب زده و موجب کاهش قیمت این کالا در بازار داخلی هند شده است.


به گزارش ایندیا تایمز، افزایش تعرفه واردات برنج هندی به ایران از 10 درصد به 45 درصد به کشاورزان ایالت پنجاب هند و صادرکنندگان این کشور آسیب زده و موجب کاهش قیمت این کالا در بازار داخلی هند شده است. کشاورزان پنجاب به تصور اینکه برنج باسماتی را به قیمت فصل پیش خواهند فروخت، وسعت مزارع تحت کشت این نوع برنج را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند، اما اکنون قیمت محصول آنها در مقایسه با قیمت سال گذشته پایین تر آمده است.
امسال وسعت مزارع تحت کشت برنج باسماتی به 816 هزار هکتار رسیده است، در حالی که این رقم در سال گذشته 550 هزار هکتار بود. منابع آگاه گفتند، تولید برنج باسماتی امسال به 4 میلیون تن خواهد رسید. پوسا 1509، یک نوع برنج باسماتی جدید به قیمت 2300 تا 2700 روپیه در هر 100 کیلو به فروش می رسد. تجار و صادرکنندگان برنج می گویند، حتی قیمت برنت پوسا 1121 نیز که برداشت آن از هفته اول نوامبر آغاز خواهد شد 3 هزار روپیه در هر یکصد کیلو خواهد بود. قیمت پوسا 1121 در فصل گذشته به 4400 روپیه در هر صد کیلو رسیده بود.
راجیو دهرا، یک تاجر برنج هندی در این باره گفت: «با توجه به جو حاکم بر بازار بین المللی و افزایش زیاد محصول برنج باسماتی در پنجاب، ما انتظار نداریم که قیمت برنج پوسا 1509 در هفته های آینده افزایش یابد.»
نارش گویال، دیگر تاجر هندی درباره پایین آمدن قیمت ها گفت: «ایران بزرگترین مشتری برنج پوسا است و عامل اصلی کاهش قیمت، افزایش 35 درصدی تعرفه واردات برنج به این کشور است. به دلیل افزایش شدید تعرفه های وارداتی، صادرکنندگان هندی سفارشات قابل توجهی را از ایران دریافت نکرده اند. از اینرو قیمت ها امسال پایین آمده اند.»

منبع:تسنیم
کد خبر 36dda4fd29ff4910affabce9659c7a2a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =