مواد غذایی> معاون فنی گمرک از موجودی 6.5 میلیون تنی کالای اساسی در مبادی ورودی کشور خبر داد و گفت:‌ نیمی از این کالاها در بندر امام خمینی قرار دارد.

مهرداد جمال ارونقی با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور اظهارداشت: در حال حاضر تا تاریخ 16 تیرماه سال جاری جمع کالاهای اساسی شامل موجودی، پای اسلکه و منتظر در لنگرگاه حدود 6.5 میلیون تن گزارش شده است.

معاون فنی گمرک با اشاره به جزئیات این آمار بیان داشت:‌ این رقم مربوط به 10 بندر و گمرک بوده که تشریفات گمرکی عمده کالاهای اساسی در این مکان‌ها انجام می‌شود. از مجموع 6.5 میلیون تن کالای اساسی گفته شده، حدود 4.7 میلیون تن آن موجودی کالا و 1.4 میلیون تن منتظر پهلوگیری در اسلکه‌ها هستند و مابقی نیز در انتظار تخلیه قرار دارند.

وی به میزان کالاهای اساسی موجود در مبادی ورودی کشور اشاره کرده و توضیح داد: ذرت با حدود 1.9 میلیون تن، جو با 885 هزار تن، سویا با 767 هزار تن، دانه‌های روغنی با 470 هزار تن و روغن خانم با 392 هزار تن به ترتیب بیشترین سهم را دارند. همچنین بیشترین حجم کالای اساسی با 3.5 میلیون تن در بندر امام خمینی موجود است.

 گرمای هوا و مطلوب نبودن شرایط نگهداری کالاهای اساسی به همراه مشکلات انجام تشریفات گمرکی اعم از تامین ارز و مجوزها افزوده شده و باعث شده تا بخشی از این اقلام در معرض فاسد شدن قرار گیرند. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که در ماه‌های اخیر بسیاری از دامداران و مرغداران از نبود یا گرانی نهاده‌های دامی گلایه کرده و کار به جایی رسیده است که دام‌های مولد در حال ذبح شدن هستند.

منبع:فارس
کد خبر 370084e2bbd84b1e915cb5245b72ec94

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =