۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
مواد غذایی> مصرف انبه می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای کاهش میزان قند خون به کار رود.

طبق مطالعه دانشمندان دانشگاه اوکلاهمای ایالات متحده مصرف انبه می تواند با کاهش قند خون در طی یک دوره ۱۲ هفته ای، تاثیر مثبتی بر سلامت افراد دارای اضافه وزن داشته باشد.

انبه جزو میوه های نواحی گرمسیری است که دارای ترکیبات آنتی اکسیدان زیادی است. یکی از این ترکیبات «منگیفرین» نام دارد. این ماده تاثیر خوبی بر روی سطح گلوکز خون دارد. انبه همچنین دارای مقدار زیادی فیبر است که می تواند به کاهش جذب گلوکز در جریان خون کمک کند.

در این مطالعه، ۲۰ فرد بزرگسال بین ۲۰ تا ۵۰ سال که دارای شاخص توده بدنی (MBI) ۳۰ تا ۴۵ بودند به مدت ۳ روز مقدار ۱۰ گرم انبه منجمد شده و یا خشک شده مصرف کردند. در این آزمایش، میزان قند خون شرکت کنندگان در ابتدای آزمایش و نیز ۶ و ۱۲ هفته پس از اتمام آن اندازه گیری شد.

پژوهشگران با مطالعه نتایج حاصله دریافتند پس از گذشت ۱۲ هفته، میزان گلوکز خون زنان و مردان شرکت کننده کاهش یافته بود، با این حال تغییری در وزن بدن آنها ایجاد نشد.

این آزمایش مشخص ساخت که مصرف انبه می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای کاهش میزان قند خون به کار رود. البته سازوکار این مساله هنوز مشخص نیست و این تیم پژوهشی در حال کار برای روشن ساختن آن است.

انبه علاوه بر انواع آنتی اکسیدان ها، منبع خوبی برای ویتامین های C و A و نیز فولات است و می تواند بخش قابل توجهی از مس و ویتامین B۶ بدن را نیز تامین کند.


منبع:مهر
کد خبر 37dde896f2b34ff3bf734e1aed879620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =