کشاورزی> معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویکرد آینده بخش کشاورزی ، برگشت به پایداری با اصل مدیریت تقاضای آب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، عباس کشاورز در نشست معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که آب جدیدی برای کشاورزی نخواهیم داشت، افزود: ما باید تقاضای آب را مدیریت کنیم.

وی با اعلام این که سطح زیر کشت گندم آبی باید 600 هزار هکتار کاهش یابد، ارتقای خوداتکایی در تولید گندم از 64 درصد در سال زراعی 93-92 به 85 درصد در سال 94-93 را دستاوردی مهم برای وزارت جهاد کشاورزی دانست.

وی در ادامه بر کشت برنج در استان های گیلان و مازندران تاکید کرد و اذعان داشت: برای کشت برنج در سایر استان ها شاید قوانین سختگیرانه اعمال شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی،کشت چغندر پاییزه و دستیابی به رکورد تولید شکر را از دستاوردهای بخش کشاورزی در دولت یازدهم و در دوره کم ابی عنوان و تصریح کرد: کشت پاییزه چغندر قند در 9 استان کشور آغاز شده است.

وی بر لزوم توسعه کشت نشائی محصولات کشاورزی تاکید کرد و کشت محصولات با تقاضای آب کمتر و مقاوم به خشکی در عرصه کشاورزی همچنین توسعه کشاورزی حفاظتی را برای صرفه جویی در آب و پایداری تولید ضروری خواند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سبزی و صیفی باید به گلخانه ها منتقل و کشت این محصولات در فضای باز به شرط کشت نشائی، آبیاری میکرو و مالچ گذاری انجام شود.

وی با بیان این که کشاورزی جدید، با رویکرد تکنولوژی جدید صورت می گیرد، اظهار داشت: همکاری های ما با کشور های خارجی باید به منظور دستیابی به تکنولوژی های نوین گسترش یابد.

کشاورز، کشت فرا سرزمینی را از دیگر برنامه های وزارتخانه عنوان کرد و خواستار حمایت دولت و نظام از کشت فراسرزمینی شد.

وی در عین حال حمایت از کشت کلزا را خواستار شد و گفت: امسال کشت کلزار را به طور جدی آغاز کرده ایم و سطح زیر کشت این محصول نسبت به پارسال 100 درصد افزایش یافته است.
کد خبر 38894ebb678549cd89d0e7f51912af8d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =