صنایع غذایی> مسئول غنی‌سازی و برچسب‌گذاری سازمان غذا و دارو گفت: درج تصویر میوه طبیعی روی محصولاتی که حاوی میوه طبیعی نیستند خلاف است.

اطفه فولادی مقدم در خصوص کیفیت آب میوه های موجود در بازار، گفت: به طور کلی پروانه های بهداشتی تولید آب میوه های بسته بندی شده که از سوی سازمان غذا و دارو صادر می گردد، چند نوع است. دسته ای که از آب میوه طبیعی در فرمولاسیون ساخت استفاده می کنند بر حسب درصد آن و بر اساس ضوابط برچسب گذاری بر روی برچسب محصول عنوان آب میوه قید می گردد و دسته دیگر مربوط به محصولاتی است که تحت عنوان نوشیدنی میوه ای بوده و آب میوه محسوب نمی شوند. بنابراین مصرف کنندگان در هنگام خرید به درصد میوه درج شده بر روی برچسب دقت نمایند.

وی در مورد آب لیمو ترش که حاوی آب لیموی طبیعی نیست، افزود: تولید این نوع محصولات بر اساس پروانه ساخت بوده هر چند که احتمال تقلب نیز در این زمینه وجود دارد. در همین راستا نیز بازرسان به صورت مستمر از واحدهای تولیدی بازدید بعمل آورده و از محصولات تولیدی نمونه برداری نموده و برای تعیین سطح کمی و کیفی آنها به آزمایشگاه کنترل موادغذایی و بهداشتی ارسال می گردد. با این وجود درج تصویر میوه طبیعی بر روی بر چسب محصولاتی که حاوی میوه طبیعی نیستند بر خلاف ضوابط برچسب گذاری بوده و موجب گمراهی مصرف کننده خواهد شد.

فولادی مقدم خاطر نشان کرد: با توجه به نظارتی که بر محصولات بسته بندی شده دارای پروانه های بهداشتی صورت می گیرد، توصیه می کنیم از مصرف آب میوه های فله به دلیل احتمال تقلب، وجود آلودگی و عدم نظارت بر نحوه تولید، خودداری شود.
کد خبر 3aeb64d45e784d33967e483a38ed0f61

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =