کشاورزی> معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از لزوم صدورفاکتور رسمی فروش شیر به واحدهای تولیدی لبنی خبر داد و گفت: بنابر مصوبه مورخ ۲۵ مردادماه سال جاری کارگروه تنظیم بازار، این الزام اجرایی می شود.

مجتبی فراهانی گفت: از آنجایی که نرخ شیر خام سهم اصلی را در بهای تمام شده محصولات لبنی بخود اختصاص می دهد، لذا دامداری‌ها براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار مکلف شدند از این پس، برای فروش شیر خام خود به صنایع لبنی، صورتحساب معتبر ارائه کنند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان،  این اقدام را برای شفاف سازی معاملات بازار لبنیات ضروری دانست و افزود: این واحدها موظفند متناسب با قرارداد فی مابین و با ارائه صورتحساب معتبر اقدام به فروش شیر خام نمایند و این امر قطعا شفافیت بیشتر در معاملات را به همراه خواهد داشت.

وی،  هدف از این کار را صیانت از تولیدکنندگان مواد لبنی و دامداران صحیح العمل و حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان و تصریح کرد: برای اینکه بازرسان این سازمان در سطح استانها با نظارت دقیق تری، صحت و سقم روند قیمت گذاری محصولات نهایی تولیدی را رصدنمایندضروری است همه واحدهای تولیدی موادلبنی نسبت به درج قیمت برای روی تمام محصولات و ارائه صورتحساب معتبر در رابطه با نحوه خرید شیر اقدام کنند.

فراهانی گفت: از سوی دیگر، صاحبان واحدهای تولیدی موظف به ارائه فاکتور رسمی به خریداران محصولات لبنی بوده و عدم صدور فاکتور تخلف محسوب شده و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

منبع:مهر
کد خبر 3ef0368ebe5e41a0bb0b105d8f1729c6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =