کشاورزی> مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: علیرغم تلاش دامداران برای افزایش قیمت خرید شیرخام هنوز صنایع لبنی شیرخام را با قیمتی کمتر از نرخ مصوب خریداری می‌کنند.


علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: علیرغم تلاش دامداران در 14 ماه گذشته برای اجرایی شدن مصوبه سال گذشته دولت مبنی بر خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان هنوز این مصوبه به اجرا در نیامده است.

وی افزود: با گذشت بیش از یک سال از ابلاغ مصوبه خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان صنایع هنوز شیرخام را به طور متوسط با قیمت کمتر از 1200 تومان از تولید‌کنندگان می‌خرند و این امر را هم ناشی از عدم کشش بازار عنوان می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: نظام بهره‌برداری دامپروری کشور نظامی خرده پا است و این قیمت‌ها برای تولید کننده ضرر و زیان دارد.

عزیزاللهی گفت: به صرفه نبودن تولید برای دامدار قطعا در آینده‌ آثار و عواقبی به دنبال دارد و نتیجه آن سقوط صنعت دامپروری خواهد بود.

وی بیان داشت: معمولا در این شرایط دولت‌ها برای حمایت از تولید‌کنندگان مداخله می‌کنند که در حال حاضر امکان حمایت دولت هم به دلیل مشکلات مالی وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران افزود: خرید تضمینی شیرخام هنوز ادامه دارد و از آغاز خرید تاکنون حدود 150 تن شیرخام از دامداران خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی شیرخام کافی نیست و برای اینکه قیمت شیرخام به قیمت مناسبی برسد باید حدود 25 درصد از شیرخام به شکل تضمینی خریداری شود.


منبع:فارس
کد خبر 877eea0bcefc43779e2aca00c0d61bb3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =