مواد غذایی> عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید طی ۳ ماه اخیر با وجود وعده‌های وزاری جهاد کشاورزی و صمت، شاهد افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بودیم.

سیدناصر موسوی لارگانی  با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی، گفت: مردم با هزاران امید پای صندوق رای آمدند و به آیت‌الله رئیسی که کارنامه درخشانی در قوه قضائیه داشت، رای دادند؛ از آنجا که آقای رئیسی روحیه فساد ستیزی داشته و حتی زمانی که در قوه قضائیه نیز حضور داشت، میان مردم بود، مردم امیدوار شده و رای دادند بنابراین از دولت سیزدهم انتظار بسیاری در حوزه ساماندهی معیشت و تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم دارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند بانک مرکزی نرخ تورم را اعلام می‌کند اما مردم تورم بیشتری در قیمت کالاهای اساسی احساس می‌کنند، زیرا بانک مرکزی برای تعیین نرخ تورم تنها قیمت چندین قلم کالا را مدنظر قرار داده و نرخ تورم را مشخص می‌کند درحالیکه قیمت برخی کالاهای اساسی تا 500 درصد نیز افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: طی 3 ماه اخیر با وجود وعده‌های وزاری جهاد کشاورزی و صمت، شاهد افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بودیم به طور مثال علیرغم قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش قیمت لبنیات، بهای این محصول نجومی افزایش یافت. این موضوع اعتماد مردم به اظهارات نمایندگان دولت را کم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: پیش از این افرادی که دریافتی حدود یک میلیون تومان داشتند، برای تامین معیشت با مشکل روبه‌رو بودند اما در حال حاضر مردمی که دریافتی حدود 7 میلیون دارند، با مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز مواجه هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی با یادآوری اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ 12 هزار تومان بود که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید به 24900 تومان رسید، تصریح کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان از این رشد راضی بودند اما هنوز 2 ماه از این گرانی نگذشته بود که مرغ گران دوباره گران شد و بهای آن حدود 31 هزار تومان شد؛ ما در حال حاضر نگران هستیم در ماه‌های آینده دوباره شاهد افزایش قیمت مرغ به بهانه عدم تامین نهاده‌های دامی باشیم.

وی ادامه داد: دولت باید برای گمرک در زمینه ترخیص کالاها ضرب الاجل تعیین کند و اگر ظرف یک هفته کالاها ترخیص نشد با متخلفان برخورد شود تا آشفته بازار کالاها تا حدودی ساماندهی شود.

منبع:خانه ملت
کد خبر 3f89252ce5d042d3ba2094abf38f7751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =