صنایع غذایی> معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو دو موضوع مهم و تاثیر گذاری که در سازمان غذا و دارو در حوزه کالاهای سلامت محور را تشریح کرد.

 رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور سامانه ای است که تمامی اطلاعات در حوزه سلامت از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی را بروز و دقیق می کند و موجودی کشور کاملا قابل ردیابی و رهگیری خواهد شد.

وی افزود: از طریق این سامانه می توان هر اقدامی که در این حوزه صورت می گیرد را شناسایی و ردیابی کرد به عنوان مثال اگر فروش یک کالا بر خلاف روال  معمول بالا رود کاملا  مشخص خواهد شد چون همه چیز در این سامانه ثبت و ضبط می شود.

دکتر دیناروند اظهار داشت: این سامانه مدتی است که شروع شده  و در حال پیگیری می باشد و امیدواریم تا پایان دولت نهایی شود و مردم از نتایج موثر آن نیز بهره مند شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه کنترل اصالت نیز موضوع دیگری است که در کنار سامانه رهگیری و ردیابی پیگیری می شود خاطر نشان کرد: با این اقدام عرصه بر قاچاقچیان تنگ خواهد شد.

دکتر دیناروند در ادامه همچنین اظهار داشت: با سامانه کنترل اصالت، اختیار را برای مردم فراهم می کند که کالاهای اصیل را از کالاهای قاچاق و تقلبی شناسایی کنند و این سامانه متفاوت تر از سامانه ای است که قبلا مردم به عنوان برچسب اصالت و یا " شبنم"  استفاده می کردند برای اینکه اصالت با برچسب دادن نیست بلکه برچسب باید توسط یک استعلام به صورت های پیامکی، اینترنتی و یا نرم افزار های مختلف  تلفن همراه برای مردم قابل استفاده و راحت باشد.

وی گفت: اطلاعات مهم  نیز از محصولات در سامانه کنترل اصالت از جمله تاریخ تولید، انقضاء، قیمت و غیره در این سامانه برای مردم امکان پذیر خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس ازمان غذا و دارو در پایان گفت: این سامانه مراحل اجرایی خود را طی می کند و دسته ای از فرآورده ها عملیاتی شده که به تدریج همه کالاهای حوزه  سلامت را شامل خواهد شد.

منبع:ایفدونا
کد خبر 42f4075c70ab431c8b030a98f96817de

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =