۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
مواد غذایی> از ماهی تن، ماهی فیله‌شده‌ای تهیه می‌شود که خواص گوشت قرمز را داشته و فاقد کلسترول است و تولید تجاری آن در کشور آغاز شده است.

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات از تولید تجاری لوین تن ماهیان به نام گوشت قرمز بدون کلسترول خبر داد و گفت: فیله تن ماهی در بسته‌بندی‌های نیم و یک کیلوگرمی به‌صورت چرخ‌شده و تکه‌ای در فروشگاه‌های منتخب عرضه می‌شود.

عیسی گلشاهی افزود: عرضه این محصول جدید بدان جهت است که گوشت تهیه‌شده که به "لوین" تن‌ماهیان معروف است، به روش خاصی تهیه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در همان روز صید برای عملیات انجام آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروتئین که مزه‌ای شبیه گوشت قرمز دارد می‌تواند در انواع خورشت‌ها مورد استفاده قرار گیرد و به‌دلیل اینکه فاقد چربی است، برای مردم سودمند است.

گلشاهی ادامه داد: تفاوت این روش تهیه با تن ماهی در آن است که این ماهی به‌صورت تازه آماده و بسته‌بندی می‌شود، اما تن ماهی با روش‌های خاص و با ماندگاری بالاتر و پخته‌شده عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: نوع نیمه‌پخته لوین برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

تخفیف 35 درصدی آبزیان در نمایشگاه‌های سراسر کشور

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات درباره قیمت این محصول جدید یادآور شد: گوشت خالص‌شده این گونه، 23 هزار تومان ارزش دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

گلشاهی پیش‌بینی کرد که این فرآورده بعد از ایام نوروز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وفور یافت شود.

وی درباره برگزاری نمایشگاه‌های شیلاتی در آستانه ایام نوروز تأکید کرد: امسال نمایشگاه اختصاصی شیلات برپا نشد، اما در کنار سایر نمایشگاه‌های موجود در سراسر کشور، غرفه محصولات شیلاتی وجود دارد.

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات اظهار داشت: قیمت آبزیان عرضه‌شده در نمایشگاه‌های سراسر کشور از تخفیفی معادل 15 تا 35 درصد برخوردار است.

گلشاهی همچنین گفت: تولید آبزیان در سال جاری به اندازه‌ای است که مشکل خاصی برای ایام نوروز مردم و پس از آن وجود ندارد.

وی از افزایش 15 درصدی تولید خاویار پرورشی در سال جاری خبر داد و افزود: آمار مقایسه‌ای سال گذشته تا بهمن‌ماه نشان می‌دهد که وضعیت تولید 10 تا 15 درصد بیش از سال گذشته تا اسفندماه بوده است.

گلشاهی خاطرنشان کرد: با افزوده شدن تولید اسفندماه پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید خاویار باز هم افزایش یابد.

منبع:ایانا
کد خبر 44924bc54038429f90df9f41224d2f38

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =