صنایع غذیی> اقتصاد غذا - مرتضی سلطانی  کارآفرین سرشناس صنعت غذا رئیس باشگاه کسب و کار یونسکو در ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»،  با اهدا حکم رسمی توسط دکتر حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون یونسکو ایران، مرتضی سلطانی بنیانگذار و رییس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی  زر به عنوان رئیس باشگاه کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو - ایران انتخاب شد.

این باشگاه از تجار، بازرگانان، کارآفرینان و صاحبان حرفه ای کسب و کار تشکیل می شود و در واقع بازوی ملی توسعه اقتصاد پایدار و قدرتمند کشور هستند.


درباره باشگاه‌های کمیسیون ملی یونسکو
یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای پیگیری اهداف جمهوری اسلامی ایران در یونسکو سازمان های مردم نهادی است که می توانند به عنوان باشگاه‌های یونسکو با کمیسیون ملی همکاری کنند. بسیاری از کشورها با تشکیل باشگاه‌های متعدد، از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در عرصه های مختلف از محیط زیست تا موضوعات مهم آموزشی، فرهنگی، علمی و تربیتی در جهت رشد و توسعه استفاده می نمایند. درحقیقت، از مزیت های سازمان یونسکو، ظرفیت این سازمان در بکارگیری و بسیج ظرفیت های مردمی در راستای ایجاد تعامل بین تخصص ها و رویکردهای کاربردی است و باشگاه های یونسکو، در تحقق اهداف ملی در راستای سند چشم انداز و اسناد بالادستی، نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

باشگاه های یونسکو، به عنوان جریانی مردم نهاد و متکی بر مهارت ها، تجارب و بینش مردم  متشکل از افراد حقیقی و حقوقی در تمامی سنین با پیشینه فعالیت در عرصه های مختلف است که ضمن شناسایی توانمندی های مردم و امکانات ملی و بین المللی برای ایشان، به تقویت و آموزش آنها پرداخته و از ظرفیت های آن ها در راستای توسعه پایدار استفاده می کند.
کد خبر 4508ede286554b82bf615d8f28f54ec4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =