مواد غذایی> رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اولین گروه محصولات غذایی با علامت ۳ رنگ راهنمای تغذیه‌ای بهار امسال وارد بازار می‌شود و تا پایان سال همه مواد غذایی علامت راهنمای تغذیه را دریافت می‌کنند.

رسول دیناروند  افزود: علامت راهنمای تغذیه برای بیان وضعیت مواد مفید و مضر موجود در مواد غذایی آماده شده و کار درج این علامت بر روی بسته بندی مواد غذایی آغاز شده است.

وی گفت: اولین گروه مواد غذایی که این علامت را دریافت کرده اند در بهار امسال وارد بازار می شوند و مردم می توانند با روئیت این علامت، که شامل سه رنگ سبز، قرمز و زرد است؛ در مورد ارزش غذایی آن اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در این طرح میزان ۶ ماده مهم تغذیه ای شامل چربی، اسید چرب ترانس، اسید چرب اشباع، نمک، قند و کالری به شکل چراغ راهنمای سه رنگ (سبز، قرمز و زرد) روی محصولات درج خواهد شد.

دیناروند اضافه کرد: رنگ سبز برای هر ماده غذایی حاکی از آن است که مصرف آن فرآورده محدودیت ندارد، رنگ زرد نشانه احتیاط است و رنگ قرمز نیز نشانه محدودیت مصرف است و بیانگر این است که گر چه محصول تولید شده در شرایط بهداشتی تهیه شده اما وزارت بهداشت مصرف آن را توصیه نمی‌کند و مضر است.

وی گفت: همه مواد غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت که از سازمان غذا و دارو مجوز تولید دارند، امسال به صورت اجباری مشمول درج علامت راهنمای تغذیه‌ای قرار می گیرند و تا پایان این علامت باید بر روی تمام فرآورده های غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت درج شود.

منبع:فارس
کد خبر 45941d0eabb34a4390c6aaabe810a31f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =