برای اینکه مشکلات بخش کشاورزی هرچه سریع‌تر مرتفع شده و به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم، نیاز به تدوین برنامه جامعه برای همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و فائو است.

نماینده جدید فائو در جمهوری اسلامی ایران با تقدیم اعتبارنامه خود به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آماده همکاری‌های نزدیک با وزارت جهاد کشاورزی هستیم و برای حل مشکلات و چالش‌هایی از قبیل کمبود منابع آب، تخریب سرزمین و... تلاش می‌کنیم.

سرج ناکوزی افزود: با توجه به اینکه سازمان فائو با سایر سازمان‌های جهانی ارتباط نزدیک دارد، می‌توانیم زمینه‌های همکاری و کمک‌های فنی به ایران را در موضوع توسعه پایدار کشاورزی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کنیم که با مشارکت افراد ذی‌صلاح و سازمان‌های همکار، برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنیم.

ناکوزی ادامه داد: در این راستا، برای پنج سال آینده رویکرد و نگرش‌های جدیدی را پیگیری می‌کنیم و با دیدی استراتژیک به مسائل می‌نگریم.

وی تصریح کرد: همکاری‌های آینده به افزایش بهره‌وری و توجه به چرخه ارزشی محصولات کشاورزی و توسعه پایدار توجه دارد و موضوع‌های دیگری همچون کشاورزی ارگانیک که بر بازاریابی تأکید می‌کند و توجه به کمبود منابع آب و کشت گلخانه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی آن را پیگیری می‌کند را در دستور کار داریم.

چالش‌ها منتظر تدوین برنامه نمی‌مانند، باید حل مشکلات را آغاز کنیم

نماینده جدید فائو در جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا دستگاه‌های دیگری که فعالیتشان با منابع طبیعی است را برای حل مشکلات به‌کار گیریم.

ناکوزی تأکید کرد: برای حل مشکلات موجود، نیاز به تدوین برنامه‌ای جامع داریم که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، تمامی مسائل را بپوشاند.

وی اظهار داشت: فائو یک سازمان مالی نیست، اما توان فنی و تخصصی بالایی دارد که می‌خواهیم در اختیار جمهوری اسلامی ایران بگذاریم.

ناکوزی همچنین گفت: به سرعت نیاز داریم که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی حرکت سریعی به سمت توسعه پایدار آغاز کنیم، زیرا چالش‌ها منتظر تدوین برنامه نمی‌ماند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های فراوانی دارد و این سازمان خواهد توانست آن را به عرصه‌های جهانی معرفی کند؛ بنابراین تعهد می‌کنم که ایران را به سمت توسعه پایدار حرکت دهم.

نماینده جدید فائو در جمهوری اسلامی ایران از معاونان وزیر جهاد کشاورزی خواست تا سه هفته آینده مشکلات را فرموله‌شده ارائه کنند تا به سمت حل آنها پیش رویم.

ناکوزی خاطرنشان کرد: دبیرکل فائو برای تجدید دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و تقویت دفاتر نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران، پیش از عید نوروز به ایران سفر می‌کند.

وی ادامه داد: همکاری‌های خوبی در بخش مرکز آموزش‌های منطقه‌ای و همکاری‌های جنوب - جنوب با ایران آغاز شده که تلاش می‌کنیم آنها را ادامه دهیم.

گفتنی است، سرج ناکوزی، نماینده جدید فائو در جمهوری اسلامی ایران در مراسم امروز برای تقدیم اعتبارنامه خود به وزیر جهاد کشاورزی در دفتر محمود حجتی حاضر شد و در این مراسم مجید دهقان‌شعار، نماینده ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، هومن فتحی، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل و عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.


منبع:ایانا
کد خبر 45a22371b70443ebb5ba8d2e59c90eb9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =