صنایع غذایی> عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ستاد تنظیم بازار باید مجالی برای تعامل بیشتر دولت با بخش خصوصی باشد تا با اطلاعات خرد و کلان و تجارب طرفین نسبت به رفع موانع تولید و تجارت اقدامات موثر انجام شود.

کاوه زرگران تصریح کرد: باید با استفاده از توان بخش خصوصی و تقویت آن نسبت به کاهش و منطقی کردن اندازه دولت و کاهش دخالت دولت در اقتصاد کشور اقدام شود.

وی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار متاسفانه به دلیل عدم تسلط کافی بر ساز و کار حرفه ای بازار و تجارت، تا به امروز نتوانسته از انجام مسئولیت محوله نمره قبولی بگیرد.

وی افزود: با وجود علاقه مندی و اعلام آمادگی بخش خصوصی، این ستاد تا به امروز تعامل مناسبی با بخش خصوصی به عنوان منبع مطلع از بازار، نداشته و تصمیم گیری های این ستاد پشت درهای بسته بدون حضور تشکل های اقتصادی ذینفع برگزار شده است.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ادامه داد: ستاد تنظیم بازار در بین تمام تشکل های حوزه غذا و کشاورزی در کشور تنها با یک انجمن ارتباط برقرار کرده و حتی از شنیدن مواضع و مشکلات تشکل های موازی دیگر که همان کالا را وارد و مصرف می کنند، طفره می رود.

زرگران گفت: تمام اطلاعات و ارتباطات در ستاد تنظیم بازار فقط برای یک صنعت خاص در نظر گرفته شده و نتیجه این عملکرد در سال 93 به جای مدیریت و ایجاد ثبات و تعادل بازار باعث ایجاد کمبود آن کالا و ایجاد بازار سیاه شد به نحوی که باعث توقف تولید برخی خطوط کارخانجات صنایع غذایی در اسفند ماه سال گذشته شده است و علی رغم کاهش قیمت جهانی ماده اولیه بازهم کارخانجات تولیدی آن ماده را گران تر از قیمت واقعی خریداری کنند.

وی افزود: این در حالی است که تشکل های ریشه داری مثل انجمن قند و شکر و یا آردسازان با قدمت بیش از پنجاه سال و ساختار سازمانی قوی تر همچنان پشت درهای بسته تنظیم بازار مانده اند.

منبع:ایرنا
کد خبر 4807228b0f9a49318c52fb41103274dd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =