رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ تهران گفت: حدود 30 تا 40 درصد بستنی‌های موجود در مغازه‌ها فاقد روغن هستند و معمولا بستنی‌های سنتی که توسط واحدهای صنفی تولید می‌شوند روغن ندارند.

اسکندر آزموده سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در حال حاضر حدود 30 تا 40 درصد بستنی‌فروشان خودشان بستنی تولید می‌کنند که این نوع بستنی‌ها فاقد روغن از جمله روغن پالم هستند چون دستگاه‌های مخصوص ندارند و حتی اگر روغن را بجوشانند روی بستنی باقی می‌ماند و به خوبی حل نمی‌شود.

وی گفت: بستنی‌هایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند با توجه به اینکه دستگاه‌های هموژن و پاستوریزاتور دارند می‌توانند از روغن استفاده کنند و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

آزموده سفیدی اظهار کرد: بستنی‌های سنتی که معمولا توسط واحدهای صنفی تولید می‌شوند فاقد هر گونه روغن هستند چون استفاده از روغن به شرط داشتن دستگاه‌های هموژن و پاستوریزاتور است که این دستگاه‌ها هم فقط در کارخانه‌های تولید بستنی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، از اول مهر استفاده از روغن پالم در تولید کلیه محصولات لبنی به جز بستنی ممنوع شد و تا زمانی که روغن جایگزینی برای استفاده در صنعت بستنی پیدا نشود استفاده از روغن پالم در این صنعت مجاز است.
کد خبر 49fbda605a8043fb9028c967363d9696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =