۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
این روزها در هر کجای شهر که میروی، فروشگاه های کوچک و بزرگ زنجیره ای را مشاهده می کنی که برای خدمت رسانی و جلب اعتماد مشتریان تلاش همه جانبه ای را صورت داده اند. به شکلی که تا حدودی فرهنگ خرید و برخورد با مشتری را تحت تاثیر قرار داده است.
حتی در سوپر مارکت ها ی متعدد محله ها نیز با توجه به محدودیت فضا، دکور و قفسه بندی طوری طراحی شده است که مشتری آزادی عمل و انتخاب اجناس را داشته باشد و به عبارتی مشتری مدارانه تر از گذشته ها برخورد می شود.
ویژگی هایی نظیر فروش های ویژه، پارکینگ رایگان، وجود مکانی برای بازی و نگهداری کودکان و حتی امکان خرید های اینترنتی، همگی تحولاتی است که در دهه اخیر، سیستم خرده فروشی کشور را به سمت احترام به خواست مشتری و تامین رفاه و آرامش در هنگام خرید سوق داده است.
در شرایط رقابتی و تولد و آغاز به کار فروشگاه هایی که هر یک با ارائه خدمات بیشتر و بهتر سعی در ارتقا و تثبیت جایگاه خود دارند، مخاطبان آنها نیز نکته بین تر از گذشته نسبت به رفتارآنها با مشتری دست به انتخاب می زنند.

هایپر استار یکی از نمونه های بارز چنین فروشگاه هایی است که از بدو تاسیس مورد توجه طیف های گسترده ای از مردم قرار گرفت. به گفته مسولان این فروشگاه در ماه های ابتدایی آغاز به کار، بسیاری از افراد و خانواده ها که نه فقط برای خرید بلکه برای بازدید و شاید تفریح از نقاط مختلف شهر در چنین مجموعه ای به هایپر استار می آمدند، قرار گرفت.
همه این دلایل و ویژگی ها سبب می شود تا فروشگاه های زنجیره ای در فضای رقابتی که ایجاد شده، در مسیر و جریان تحولات، نسبت به ارتقاء کیفیت خدماتی که عرضه می کنند، تلاش بیشتر و مضاعف داشته باشند.

شاید برخی اقدامات ساده و به ظاهر کوچک حتی در چیدمان قفسه ها شرایط بهتری را برای خرید مشتریان فراهم کند .
به عنوان نمونه این فروشگاه در کنار قفسه هایی که لوازم بهداشتی کودکان را عرضه می کند، اقدام به تعیین قفسه ای برای عرضه "بیسکویت مادر" کرده است.
غالباً در همه فروشگاه ها این کالا در کنار سایر موارد مشابه عرضه می شود. اما چیدمان این کالا در جایی که مخصوص کودکان است، برای پدر و مادری که به قصد تهیه کالاهای مورد نیاز کودکشان به این قسمت آمده اند، موضوعی است که نه تنها از دیدگاه بازاریابی و عرضه به موقع محصول مورد نیاز کودکان، مثل بیسکویت مادر به مشتریان حائز اهمیت بوده، بلکه رفتاری در جهت رفاه و رضایت بیشتر مشتری است.

بیسکویتی که به کودکان نزدیک تر شد


محمد علیخانی مسول روابط عمومی این مجموعه می گوید: اصولا با توجه به بازخوردهایی که همکاران راهنما و مسولین بخش های مختلف از مشتریان دریافت می کنند، در دوره های مختلف نسبت به جابجایی و ساماندهی قفسه ها و محتویات آنها اقداماتی صورت می گیرد. در واقع این رفتار و خواست مشتریانمان است که برخی اقدامات و تغییر و تحولات مجموعه را سبب می شود.

قرار دادن کالایی در کنار کالاهایی که موارد مصرفشان نزدیک به یکدیگر است، بخصوص در مواردی که جهت رفاه حال کودک و مادرانشان باشد نیز در راستای اهداف مشتری مدارانه بوده و با توجه به ازدحام و شلوغی که در برخی ساعات ایجاد می شود، تصمیم گرفته شده دسته بندی کالاها متناسب تر انجام شود تا مشتریان راحت تر انتخاب و خرید کنند.

در واقع مسولان هر قسمت هم نسبت به تهیه برندها و هم کالاهایی که مشتریان درخواست دارند و بیشتر خریداری می کنند و هم نسبت به ایجاد پکیج های تازه تر و پیشنهاد آنها به مشتری مسئولیت دارند و این یکی از ویژگی های چنین فروشگاه ها است.
وی می افزاید: هایپر استار مشتریان خود را دارد ولی پیوسته در جهت تامین رفاه بیشتر آنها، برای ارتقاء سطح خدمات و به روز بودن، تلاش کرده است.
به گفته وی برخی کالاها مثل غذای کودک، شوینده ها و سایر کالاهای بهداشتی مصرفی در این رابطه وقتی درکنار هم در یک مکان عرضه می شوند، پدر و مادری که با فرزند کوچکشان برای خرید به این فروشگاه مراجعه می کنند با سرعت بیشتر امکان خرید می یابند و از سویی به دلیل اینکه بیسکویت مادر نیز به عنوان یک غذای کمکی برای کودکان محسوب می شود، لذا به نظر میرسد تجمیع این موارد در کنار هم می تواند علاوه بر فراهم نمودن شرایط مناسب خرید، حتی پیشنهاد و ایجاد انگیزه برای مشتریان باشد.
او مهمترین دلیل مراجعه مشتریان زیاد به هایپر استار را تنوع محصولات و کیفیت خدمات رسانی که هر روز بیشتر و بهتر می شود، می داند.

منبع: ام بی ای نیوز
کد خبر 4cba2840f25c45919746d1f680aa79b8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =