مواد غذایی> رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: طی هفته گذشته قیمت مرغ با توجه به کاهش تقاضا و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان با کاهش قیمت روبرو شد.


مهدی یوسف‌خانی درخصوص روند قیمت مرغ و تغییرات  آن طی یک هفته اخیر گفت: قیمت مرغ طی هفته گذشته حدود 500 تومان کاهش قیمت داشته است و هر کیلو با قیمت 7 هزار و 100 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. 

وی افزود: هرکیلو مرغ در عمده فروشی‌های میدان بهمن 6 هزار و 200 تومان و در واحدهای صنفی با قیمت 6 هزار و 400 تومان عرضه می‌شود. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در توضیح دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار طی چند روز گذشته، اظهار کرد: کاهش تقاضا در کنار افزایش عرضه مرغ در بازار از سوی تولیدکنندگان دلیل کاهش قیمت 500 تومانی مرغ بوده است ولی پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته بیش از این قیمت‌ها کاهش پیدا نکند.  

یوسف‌خانی با اشاره به نزدیکی ماه محرم در رابطه با قیمت و میزان عرضه مرغ در این ایام خاطرنشان کرد: در این ماه تقاضا برای خرید مرغ از سوی مردم عادی به صورت تک فروشی کاهش پیدا می‌کند و میزان تقاضا به صورت عمده از سوی هیات و مساجد افزایش می‌یابد که باعث توازن در میزان عرضه و تقاضا خواهد شد و انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت چشم‌گیری در این ایام نباشیم. 

وی در انتها به ثبات قیمت تخم‌مرغ اشاره کرد و گفت: هرکیلو تخم‌مرغ به صورت عمده برای واحدهای صنفی4 هزار و 100 تومان قیمت دارد که در خرده فروشی‌ها با قیمت 4 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

منبع:میزان
کد خبر 4d8a6ead40ac45be9fabfb1f68ba8b6c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =