کشاورزی> اقتصاد غذا - وزیر صنعت در نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار حذف مابه التفاوت واردات روغن خام، دانه های روغنی و شکر به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و حفظ تولید و اشتغال در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نامه ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور آورده است: حسب اطلاعات واصله، معاون فنی و امور گمرکی گمرک  در تاریخ 1396.1.21 بر اساس مفاد قانون بودجه سال 1396 و جدول شماره 16 لایحه بودجه  کل کشور به کلیه گمرکات اعلام نموده از ابتدای سال جاری از هر کیلو گرم روغن خام 2000 ریال و از هرکیلوگرم دانه های روغنی و شکر 500 ریال ما به التفاوت اخذ گردد.
در این نامه همچنین آمده است: در سال 1394 نیز موضوع دریافت مابه التفاوت از روغن خام مطرح که با مخالفت اینجانب، موضوع کان لم یکن گردید. با توجه به مراتب فوق و سهم قابل توجه روغن خام در محصول نهایی، همچنین وابستگی کشور به واردات روغن خام و شکر و اهمیت اقلام مذکور به عنوان ماده اولیه در اکثر صنایع جانبی و از جمله اقلام اساسی در سبد مصرف خانوار و نیز شرایط فعلی، مراتب برای اتخاذ تدبیر جهت ممانعت از افزایش قیمت ایفاد می گردد.

گفتنی است بنابر اعلام انجمن صنایع روغنکشی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی نیز در آذرماه سال گذشته در جلسه با مدیران صنایع روغن نباتی و روغنکشی به صراحت اعلام کرده بود که این مابه التفاوت همچون سال گذشته اجرایی نخواهد شد. اما به رغم ابلاغ گمرک در خصوص اخذ مابه التفاوت از واردات روغن خام، دانه های روغنی و شکر وزارت جهاد کشاورزی برای انجام وعده خود و حفظ اشتغال و تنظیم بازار داخل تا کنون هیچ اقدام عملی انجام نداده  است.






کد خبر 50eb9589db4c46e2b56d740f412c25ab

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =