افزایش 16 درصدی واردات گندم چین/ تغییر الگوی مصرف نسل جدید برای تغذیه بیشتر پاستا و نودل

مواد غذایی> اقتصادغذا - یاشار غریبی: چین در سال ٢٠٢١با حدود ١٥٢٪؜ افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ٢٨.٤ میلیون تن واردات ذرت داشت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، این در حالی است که واردات گندم چین هم با ٩.٨ میلیون تن، با ١٦٪؜ افزایش نسبت به سال ٢٠٢٠، رکورد جدیدی را ثبت کرده است. واردات دانه سویا چین هم در سال ٢٠٢١، حدود ٩٦.٥ میلیون تن بوده که امریکا ٣٣.٥٪؜ و برزیل ٦٠.٣٪؜ از این بازار سهم داشته اند.
 به نظر می رسد، میزان تاثیر تقاضای دانه سویا از چین، تقریبا بر بازارها طی سال های اخیر، تا حدودی روشن شده است. اما، حجم واردات ذرت و گندم در سال قبل، به عنوان شاخص های جدید در بازار ها، احتمالا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در خصوص ذرت، معتقدم که اگر حاشیه سود پرورش دام خوک در چین توجیه اقتصادی کمتری داشته باشد و در عین حال، شرایط جوّی باعث افزایش میزان برداشت ذرت داخلی در چین شود، باید تا حد قابل توجهی از میزان واردات ذرت چین در سال جاری، کاسته شود. 
اما در خصوص گندم، مساله ای که به نظر اشتهای بازار چین را برای واردات گندم بیشتر کرده است، تغییر رفتار و الگوی مصرف نسل جدید چین می باشد. تمایل بیشتر به مصرف پاستا، نودل و محصولات غذایی با پایه گندم، احتمالا روند تقاضای بازار چین را در خصوص گندم تغییر دهد. در نظر داشته باشیم که اخیراً، رایزنی هایی مبنی بر تایید اجازه ورود گندم از کلیه مناطق روسیه به چین مطرح شده که می توان به عنوان یکی از دلایل احتمال افزایش تقاضای گندم و در نتیجه تکیه بر تامین کنندگان بیشتر دانست.
در زیر، میزان واردات ذرت، جو، گندم و سورگوم چین را طی شش سال گذشته، بررسی می کنیم.
افزایش 150 درصدی واردات گندم چین/ تغییر الگوی مصرف نسل جدید برای مصرف بیشتر پاستا و نودل
کد خبر 51894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =