پیش بینی رکورد شکنی برداشت کانولا در کانادا + نمودار تولید و صادرات  گندم، کانولا و جو در کانادا

مواد غذایی> اقتصادغذا - یاشار غریبی: در کانادا برای سال زراعی ٢٠٢٢-٢٠٢٣، انتظار ثبت رکورد قابل توجهی از رشد میزان برداشت کانولا نسبت به سال جاری میرود. در واقع، بعد از افت قابل توجه میزان برداشت کلیه اقلام کشاورزی در سال ٢٠٢١-٢٠٢٢، برآورد ها از افزایش میزان عملکرد محصول در اراضی تحت کشت، به نظر شرایط میزان برداشت را به حد نرمال باز خواهد گرداند.  

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»،  برآورد افزایش ٦٥٪؜ میزان عملکرد محصول کانولا، سقف برداشت را مجددا در حدود ٢٠ میلیون تن برآورد می کند. مشخصا، افزایش برداشت، انتظار رشد صادرات کانولا تا سقف ١٠ میلیون تن را هم، رقم خواهد زد.  
گندم هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و انتظار میزان برداشت در حدود ٣١ میلیون تن برای سال زراعی ٢٠٢٢-٢٠٢٣ (مشخصا با افزایش ١٠٨٪؜ در میزان برداشت گندم دوروم نسبت به سال جاری) وجود دارد.  
میزان برداشت جو هم برای سال آتی حدود ١٠.٦ میلیون پیش بینی میشود که نسبت به سال جاری با ٦.٩ میلیون تن، قابل توجه میباشد.
به نظر می رسد، در صورت تداوم شرایط جوّی در کانادا و تحقق برآوردها از بازگشت شرایط نرمال، بخش قابل توجهی از نیاز بازار اروپا و چین مجددا به سمت کانادا و در نتیجه تا حدودی از فشار حوزه بالتیک در اوائل پاییز سال آینده کاسته خواهد شد.  
در نمودار زیر روند میزان برداشت و صادرات  گندم، کانولا و جو در کانادا را در سال جاری با سال قبل و پیش بینی از سال زراعی ٢٠٢٢/٢٠٢٣، بررسی می شود.
پیش بینی رکورد شکنی برداشت کانولا در کانادا + نمودار میزان برداشت و صادرات  گندم، کانولا و جو در کانادا
کد خبر 51991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =