مصوبات جدید ستاد کرونا اعلام شد/ اعمال محدودیت‌های جدید به مدت ۲ هفته

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات جدید این ستاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ «عباس شیراوژن» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد کرونا چند مصوبه داشتیم. مصوبه اول این است که برخی محدودیت‌ها که در جلسات قبلی ستاد کرونا اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود؛ بنابراین تصمیم گرفته شد که جلسات اداری در اماکن سربسته با حداکثر 30 نفر و به مدت 90 دقیقه برگزار شود؛ تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آیینی در اماکن مسقف تا 20 درصد ظرفیت فضا و به مدت 90 دقیقه برگزار شود، استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته الزامی باشد و پروازها با ظرفیت 60 درصد انجام شود. مقرر شد که این مصوبات دو هفته دیگر ادامه پیدا ‌کند.
وی افزود: همچنین تصویب شد که صداوسیما و وزارت بهداشت برای همراهی مردم با تکمیل واکسیناسیون کرونا، فعالیت‌های اقناعی و فرهنگ‌سازی را انجام دهند. به خصوص بر همراهی والدین برای واکسیناسیون کودکان تأکید شد.
وی با اشاره به ایام زیارتی ماه رجب و مشرف شدن مردم به حرم مطهر امام رضا(ع) تصریح کرد: در این ایام تأکید شده که باید مقررات بهداشتی توسط زائرین رعایت شود. مراسم اعتکاف باید صرفاً در شهرهای زرد، نارنجی و آبی با 20 درصد ظرفیت مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام کامل واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار شود.
شیراوژن گفت: درمورد ورودی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی تأکید شد که سلامتی مسافران تأمین شود. در مورد حمل و نقل عمومی نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه مقررات و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ در جلسه ستاد کرونا تأکید شد که دستگاه‌های مربوطه بر رعایت جدی‌تر مقررات بهداشتی در مترو و اتوبوس نظارت بیشتری داشته باشند.
وی درباره مصوبه ستاد کرونا درباره راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: وزارت کشور و وزارت بهداشت ملزم شدند که شکل جدیدی از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن را طراحی کنند و پیشنهاد بدهند که با توجه به رنگ‌بندی شهرها طراحی جدیدی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها کمبود اقلام دارویی مورد نیاز مردم یا افزایش قیمت آن بود خاطرنشان کرد: قرار شد قیمت دارو به قیمت سابق بازگردد و داروی مورد نیاز مردم تأمین شود.
به گفته وی با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، مصوب شد که الزاماتی که بر رنگ‌بندی شهرهاست بازبینی شود که این امر با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
کد خبر 52035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =