شرکت بازرگانی دولتی رسما برنج وارداتی را گران کرد

مواد غذایی> اقتصاد غذا – در حالی که معاون اول رئیس جمهور از برنامه دولت برای ثبات و جلوگیری از افزایش قیمت ها سخن می گوید شرکت بازرگانی دولتی ایران رسما برنج وارداتی را گران کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، از روزی که سید جواد ساداتی نژاد در صندلی وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم قرار گرفت بازار برنج هیچ گاه آرام نگرفت و قیمت های برنج با شیب تند، روندی صعودی به خود گرفت.
به عقیده بسیاری از صاحب نظران با توجه به پیش بینی های کارشناسان در خصوص کاهش تولید و وضعیت واردات برنج، دولت می توانست با لغو ممنوعیت فصلی واردات این مشکل را برطرف نماید اما متاسفانه اصرار عجیب وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم مبنی بر اجرای ممنوعیت فصلی واردات در کنار کاهش تولید باعث شد تا بازار برنج در دولت سیزدهم روی آرامش نبیند.
در همین راستا 23 بهمن ماه نیز نامه ای به امضای حسن حنان عضو هیات مدیره، قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی حاکی از افزایش رسمی قیمت برنج های وارداتی توسط دولت و در اجرای دستور وزیر جهاد کشاورزی است.
در متن این نامه با موضوع نرخ فروش برنج هندی و پاکستانی که در تاریخ 23 بهمن ماه 1400 منتشرشده، آمده است: حسب تصمیمات متخذه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی و در اجرای دستور مقام عالی وزارت نرخ فروش اقلام برنج هندی 1121 و پاکستانی ذخایر راهبردی به شرح ذیل اصلاح و از تاریخ 14 بهمن ماه 1400 اجرایی شده است.
بر اساس این نامه شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت مصرف کننده برنج هندی 1121 را به کیلویی 240 هزار ریال و قیمت برنج پاکستانی را به 250 هزار ریال افزایش داده است.
این افزایش قیمت درحالی است که فعالان بازار برنج معتقدند با توجه به قیمت تمام شده برنج  وارداتی، این افزایش قیمت باید زودتر انجام می گرفت تا رقابت در بازار برنج وارداتی عادلانه تر انجام شود.
شنیده ها حاکی از آن است که چندی پیش نیز به بهانه گران فروشی برنج وارداتی و حمایت از مصرف کنندگان، برخی تجار با پرونده های تعزیراتی مواجه شده اند که به زودی و در گزارشی مجزا به وضعیت واردات و قیمت گذاری برنج و همچنین نحوه نظارت بر بازار خواهیم پرداخت. 
کد خبر 52073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =