همه کالاهای بسته بندی مشمول درج قیمت تولیدکننده می شود

مواد غذایی> در مرحله پنجم طرح «خرید شفاف» تمامی کالاها به استثنای 13 گروه کالایی، مشمول درج قیمت کالا ‌می‌شود. 

محسن حسین‌لویی مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: بنابراین به غیر از این 13گروه کالایی، بقیه کالاها  در مرحله پنجم اجرای طرح یعنی از اول اردیبهشت ماه امسال مشمول درج قیمت می‌شود. 
وی افزود: اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای غیرقابل عرضه به مصرف کننده نهایی-  انواع البسه، پارچه، پوشاک - انواع طلا، جواهر و زیور آلات - انواع صنایع دستی - محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی - محصولات بورسی و کالاهای عرضه شده در بورس - انواع قطعات، ابزار و لوازم غیربسته‌بندی - انواع مصالح ساختمانی غیر قابل بسته‌بندی - محصولاتی که امکان بسته‌بندی ندارند - انواع لوازم التحریر غیرقابل بسته‌بندی - گوشت، مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج - کالاهای صنفی که در محل تولید عرضه می‌شوند از قبیل آش، حلیم، قنادی و ... در مرحله پنجم طرح «خرید شفاف» مشمول درج قیمت نمی‌شود؛ البته اعلام قیمت آش و حلیم به صورت تابلونرخ هست و نیاز به درج قیمت تولید کننده ندارد زیرا قیمت تولید کننده و مصرف کننده یکی هست. 
حسین‌لویی افزود: البته ممکن است برخی از این اقلام در مرحله ششم اجرای طرح مشمول درج قیمت شوند اما برای این موضوع الزاماتی لازم است تا این الزامات فراهم نشود امکان درج قیمت وجود نخواهد داشت. 
مدیرکل نظات بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان داشت: اقلامی مانند مصالح ساختمانی غیر قابل بسته‌بندی اصلا قابلیت درج قیمت ندارند و اقلام دیگر مانند آش و حلیم که تولید کننده و فروشنده آن یکی است نیاز به قیمتگذاری ندارد. 
وی در مورد علت عدم درج قیمت بر اقلام دارویی و محصولات کشاورزی بیان داشت: برای درج قیمت بر روی این کالاها با وزارتخانه‌های بهداشت و کشاورزی گفت‌وگوهایی انجام شده و الزاماتی برای درج قیمت نیاز است که در صورتی که پیش‌نیاز و الزامات آن فراهم شود درج قیمت بر روی این کالاها انجام می‌شود. 
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان داشت: برای درج قیمت ‌روی محصولاتی مانند برنج، شکر، مرغ وتخم‌مرغ هماهنگی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است که در صورت فراهم شدن پیش‌نیازهای در مرحله ششم اجرای طرح خرید شفاف مشخص خواهد شد که این قبیل کالاهای اساسی چه زمانی مشمول درج قیمت می‌شود. 
کد خبر 52395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =