ثبت رکوردهای جدید قیمت چهار روغن خام اصلی در بازار جهانی

مواد غذایی> اقتصاد غذا - یاشار غریبی: هفته گذشته را کماکان با ثبت رکوردهای جدید قیمت در چهار روغن خام اصلی، پشت سر گذاشتیم و روغن خام سویا تحویل بنادر آرژانتین و پالم RBD اولئین مالزی حدود ٦٢٪؜ نسبت به قیمت های مدت مشابه در سال قبل، بالاتر اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، روز جمعه، روغن خام سویا تحویل بنادر آرژانتین رکورد ٢٠٠٨ دلار و روغن خام پالم اولئین تحویل بنادر مالزی حدود ١٨٦٠ دلار اعلام شد که حدوداً ٣ برابر متوسط قیمت پنج سال (٢٠۲۰-٢٠۱۶) است. 
وضعیت اوکراین و تاثیر منفی آن در تامین روغن خام آفتابگردان در کنار سیاست های محدودیتی اندونزی در صادرات روغن پالم، تا حد امکان از سقف افزایش قیمت های بازار حمایت می کند.
البته باید در نظر داشت که ادامه سیاست های محدودیتی اندونزی، مشخصا میزان ذخایر روغن را در این کشور افزایش داده و به نظر تا اواخر ماه جاری، تا حدودی این افزایش حجم ذخایر، مشکلات ناشی از محدودیت ظرفیت مخازن را به دنبال داشته و در نتیجه احتمالا در اوائل ماه ژوئن، شاهد عرضه و تغییر نسبی سیاست های دولت اندونزی باشیم.

اوکراین هم از طریق مسیر ریلی در ماه جاری میلادی، حدود ٣٦ هزار تن روغن خام آفتابگردان از مرز لهستان، حدود ١٩ هزار تن از طریق مرز مجارستان و حدود ١٠٠٠ تن از طریق مرز رومانی، صادر کرده است. 
در زیر، روند مقایسه ای تغییرات میزان تولید و تقاضا را از سال ٢٠١٢/٢٠١٣ برای انواع روغن خام به صورت سالانه  بررسی می کنیم.

ثبت رکوردهای جدید قیمت در چهار روغن خام اصلی در بازار جهانی

کد خبر 52542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =