عوارض صادراتی گندم، جو و ذرت روسیه برای تاریخ ٦ الی ١٢ ماه می افزایشی شد+ نمودار تولید گندم روسیه

مواد غذایی> اقتصاد غذا - یاشار غریبی: وزارت کشاورزی روسیه عوارض صادراتی غلات روسیه برایتاریخ ٦ الی ١٢ ماه می را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، بر این اساس، عوارض صادراتی گندم مجددا با افزایش نسبت به هفته قبل به ١٢٠.١ دلار رسید. ذرت و جو هم با افزایش📈نسبت به هفته قبل به ترتیب به ٥٨.٣ و ٧٣.٥ دلار رسید.
در هفته گذشته، اداره تامین غلات ترکیه TMO با ٤٨٠ هزار تن مناقصه گندم جهت حمل از اواسط ماه May تا اوائل ماه August در بازار بود. در نظر داشته باشیم که ترکیه از ابتداء فصل زراعی تا امروز طی ١٣ مناقصه گندم حدود ٣.٩١٠ میلیون تن گندم خریداری کرده أست. به طور کل، هفته گذشته بازار گندم تقریبا از سوی سایر تامین کنندگان در دنیا تا حدودی روند افزایشی داشت، ولی در حوزه دریای سیاه، تقریبا نوسان خاصی را در قیمت ها نداشتیم. 
نکته قابل توجه، افزایش قیمت گندم از در بازار استرالیا و هند در هفته گذشته است، که در کنار افزایش تقاضای بازار، به نظر باید برآورد USDA از کاهش تقریبا ٢٠٪؜ از برداشت گندم استرالیا برای سال زراعی ٢٠٢٢/٢٠٢٣ تا سقف ٢٩ میلیون تن و همینطور افزایش بی سابقه گرما در هند (ثبت گرمترین درجه دما در ماه مارچ و آپریل تقریبا طی ١٠٠ سال گذشته) و کاهش نسبی برداشت در منطقه پنجاب هند را از سایر محرک ها در افزایش قیمت بازار در این دو منطقه دانست.


در زیر، روند میزان برداشت گندم روسیه را از سال ٢٠١٠  تا ۲۰۲۲ بررسی می کنیم.

عوارض صادراتی گندم، جو و ذرت روسیه برای تاریخ ٦ الی ١٢ ماه می افزایشی شد+ نمودار تولید گندم روسیه

کد خبر 52543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =