وزارت جهاد کشاورزی پشتوانه‌ای قوی برای تولید کنندگان در تنظیم بازار /کشت قراردادی برنج در سطح ۲۶ هزار هکتار در مازندران

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان در تنظیم بازار نقش اساسی دارند و جهاد کشاورزی پشتوانه قوی برای آنان هست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، هوشنگ محمدی که به عنوان نماینده ویژه وزیر در قرارگاه امنیت غذایی مازندران، در جلسه مشترک روسای سازمان‌های جهادکشاورزی، صمت و تعزیرات حکومتی مازندران گفت: اهتمام وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی است و تلاش خوبی در این راستا صورت گرفت.

وی بیان کرد: کشاورزی قراردادی برای میوه شب عید با محوریت سیب و مرکبات انجام خواهد شد و به طور مستقیم با کشاورزان قرارداد منعقد خواهد شد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال مازندران ۲۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری را در قالب کشت قراردادی برنج انجام داده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مازندران اجرای طرح کشاورزی قراردادی را به خوبی انجام داده است و از سطح ابلاغی فراتر رفته است که جای تقدیر دارد.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی مازندران خاطرنشان کرد: مازندران در تامین جوجه یکروزه کشور نقش اساسی دارد و توانمندی خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: مازندران از دیروز حمل مرغ منجمد را به ۶ استان کشور آغاز کرده است و این روند امروز هم ادامه داشت.

این مسئول ادامه داد: امروز ۱۳۰ هزار قطعه مرغ زنده به تهران ارسال و حدود ۲۰۰ تن مرغ گرم نیز کشتار و ارسال خواهد شد.

محمدی با اشاره به تعدد کارخانه‌های روغن‌کشی در مازندران گفت: ۱۱ کارخانه روغن در مازندران وجود دارد که طی چند روز آینده روغن به همه کشور ارسال خواهد شد و مشکلی در تامین روغن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تخم مرغ هم از استان گلستان به تهران ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه انگیزه کافی برای کار کردن در جهاد کشاورزی وجود دارد و با تیم قوی که در کنار رییس سازمان مازندران وجود دارد در تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان مدیریت خوبی صورت گرفت و مشکلی در کالاهای اساسی وجود نداشت.

کد خبر 52589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =